Eerste aanleg conclusie kalender

dandoe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eerste aanleg conclusie kalender

#1 , 21 mei 2019 21:22

Beste lezer,

Ik zit in een gerechtelijke procedure omdat de aannemer waarmee ik een overeenkomst had, de afspraken niet na kwam waardoor ik gedwongen was deze te dagvaarden. Ik heb mij ingelezen en besloten mijzelf te verdedigen. Er is in onderling overleg , een conclusie agenda opgemaakt. De raadsman van de tegenpartij moest de syntheseconclusie en bewijzen normaal afleveren eind mei laatstleden. Ik ontving echter alleen een syntheseconclusie met inventaris maar de bewijzen die vermeldt stonden in die inventaris ontbraken. Om die reden heb ik de tegenpartij aangeschreven om alsnog de eigenlijke bewijzen te bekomen, echter zonder reactie . Ik ben vandaag zelf naar de Rechtbank v Eerste Aanleg gegaan en kon daar het dossier inkijken. Tot mijn verbazing, ontbraken de bewijzen ook hier. Kan dit zomaar? Ik zou denken dat het niet tijdig aanleveren van deze zaken niet wettelijk is? Als leek heb ik hier helaas weinig verstand van dus alle info hieromtrent is meer dan welkom!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2019 21:54

Gerechtelijk Wetboek
Art. 740. <W 1992-08-03/31, art. 17, 020; Inwerkingtreding : 01-01-1993> Alle memories, nota's of stukken die niet ten laatste tegelijk met de conclusies of, bij toepassing van artikel 735, vóór de sluiting der debatten zijn overgelegd, worden ambtshalve uit de debatten geweerd.

Art. 735 is hier niet van toepassing.
U kan de wering van de stukken uit de debatten vragen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”