Medehuurder wilt niet laten vertrekken

Lodewijk 14
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Medehuurder wilt niet laten vertrekken

#1 , 21 mei 2019 12:31

Hallo,

Mijn vriendin woont samen met een andere huisgenoot en hebben samen een contract van 3 jaar afgesloten sinds november 2018. Nu wilt ze echter eruit omdat hij niets doet en ze terug wilt gaan studeren. De huisgenoot laat dit echter niet toe. Hij eist dat ze ofwel een andere co-houser vindt (en tot dan de volledige huur moet betalen), of de volledige opzegtermijn moet betalen (6 maanden huur). Wij hebben echter ook gevonden dat een aanpassing van het contract mogelijk zou zijn, mits zij akkoord gaat met de huurbaas (zonder toestemming van de huisgenoot) (BRON: https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 91/related).

Gezien het feit dat zij zou moeten opdraaien voor de volledige opzeg, willen we natuurlijk weten hoe we rond hem heen kunnen. Ik ga er vanuit dat dit mogelijk is, vermits het ook mogelijk moet zijn om uit een abusieve woonomgeving te geraken.

Kunnen jullie hierbij assisteren aub?

Bedankt,
Lodewijk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 21 mei 2019 14:38

willen we natuurlijk weten hoe we rond hem heen kunnen.
Jouw vriendin kan niet om hem heen, wat ook nogal logisch is, zij heeft immers een huurcontract getekend. Beide zitten samen met de huisbaas gebonden aan een huurovereenkomst en zullen dus ook met z'n drie een overeenkomst moeten vinden. Lukt dit niet dan rest enkel nog de vrederechter.

Lodewijk 14
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2019 21:23

Mijn vriendin heeft me juist laten weten dat ze schrik krijgt van hem als hij thuis is en dat ze zichzelf opsluit op haar kamer. Ik ga er van uit dat dit de zaak wel verandert?

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 21 mei 2019 21:43

Lodewijk

Op zich verandert dat niets. Zij hebben samen een contract aan gegaan. Dat kan je niet eenzijdig opzeggen tenzij je inderdaad de financiële gevolgen erbij neemt. Het feit dat zij bang is heeft geen gevolgen voor dat contract. Zoals reeds gezegd : indien er geen minnelijker regeling mogelijk is ( die ook nog door de huisbaas aanvaard moet worden) zal Vrederechter uitspraak doen. Niet noodzakelijk in lijn met uw wensen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.


Terug naar “Huren”