Huren app. student Brussel

IanS12
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huren app. student Brussel

#1 , 14 mei 2019 08:37

Hallo

Een vriend en ik huren vanaf augustus een appartement in Anderlecht, om er tijdens onze studie te verblijven. Nu vraag ik me af of we onze domicilie moeten veranderen.

We sluiten namelijk een normaal driejarig huurcontract af.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#2 , 14 mei 2019 12:08

Als jullie vrienden zijn hou je beter elk je domicilie thuis (hoger kindergeld als je niet alleen bent, belastingsvoordeel ouders, ...). Volgens Google heft Anderlecht geen belasting op tweede verblijven (Jette bv is meer dan 2000€ ...) omdat huurcontracten typisch deze kost terecht doorschuiven naar de huurders als ze er hun domicilie niet hebben. Kijk wel in uw huurcontract naar eventuele clausules omtrent domicilie.

Als jullie een feitelijk koppel zijn zou k ook de domicilie thuis laten zolang je beiden studeert.

Veel studentensteden weigeren trouwens studenten te domiciliëren tenzij er een duurzame ontwrichting van de ouderrelatie is.

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2019 13:25

als je een contract voor hoofdverblijfplaats ondertekend wordt je verondersteld (minstens één) domicilie te plaatsen. Anders hangt de eigenaar sancties boven het hoofd (leegstandstaks bijvoorbeeld).

Lees het huurcontract eens en neem eventueel contact op met de eigenaar.

Reclame

Terug naar “Huren”