Vervroegd collectieve schuldbemiddeling afbetalen

Lisa047
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vervroegd collectieve schuldbemiddeling afbetalen

#1 , 22 apr 2019 20:46

Beste,
Mijn man heeft met zijn ex vrouw schulden gemaakt en zijn daardoor samen in collectieven schuldbemiddeling gegaan.
En zijn tijdens deze schuldbemiddeling gescheiden maar het dossier is raar maar waar steeds 1 dossier gebleven.
Nu hebben ik en mijn man ons best gedaan om bijna zijn volledige inkomsten aan de schuldbemiddelaar te geven en niets van leefloon of extra's te vragen zodat hij hier zo snel mogelijk vanaf was. Vorige zomer juli 2018 heeft hij samen gezeten met zijn ex bij de schuldbemiddelaar en hebben ze te horen gekregen dat ze beide eind december 2018 er vanaf gingen zijn. Maar begin december pas toestemming gevraagd aan schuldeisers om hier akkoord met te gaan omdat zijn ex blijkbaar toch nog steeds in de procedure zou blijven zitten. In begin januari nog steeds niet gehoord, dan na veel moeite contact gehad en was er juist aanvraag in gediend voor vervroegde afbetaling bij de rechtbank deze is dan ook meteen goedgekeurd. Maar nu zijn we bijna eind april 2019 en is er aan de schuldeisers nog steeds geen betaling gebeurd enige antwoord dat wij krijgen van de schuldbemiddelaar is dat ze geen datum of periode kan zeggen omdat ze vast zit aan termijnen. Ook jaarlijkse verslagen maar 1x ontvangen in het eerste jaar. Klopt dit wel allemaal dat het zolang blijft duren om dit af te sluiten? Of is ze het gewoon aan het rekken voor nog meer erenloon aan te rekenen? Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding