verbouwing bij de buren (café)

C&A
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verbouwing bij de buren (café)

#1 , 19 apr 2019 10:44

Naast ons zijn verbouwingswerken bezig. Voorheen was het een café met veel geluidsoverlast. Nu beweert de eigenaar dat het 'een rustig café' zal worden. Hij wil daarom totaal niet isoleren, onze muur (het is daar een gang/inkom) is ook niet geïsoleerd, en dat is voor ons nu nog zeer moeilijk te doen. Hoe kan ik de eigenaar overtuigen om toch te isoleren vooraleer de huurders later met klachten over geluidsoverlast zullen overstelpt worden, net zoals de vorige huurders?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 apr 2019 11:22

Het is aan de veroorzaker van de overlast deze te bestrijden, dus aan de huurders.
Heb bijna 30 jaar horecagebouwen verbouwd en gerenoveerd, die eigendom waren van mijn werkgever. Nooit werden er isolatiewerken uitgevoerd om geluidsoverlast te voorkomen, tenzij de huurder deze betaalde of een hogere huishuur aanvaarde. Hij is trouwens gewoonlijk de veroorzaker van de overlast. Aan hem dan ook de taak deze kosten te betalen.
Het was wel mijn taak hem hierop te wijzen en alles in het werk te stellen dat hij deze werken liet uitvoeren. Er waren zelfs een paar gerechtszaken, waarbij de huurder ons, als verhuurder , dagvaarden en eiste dat we zouden betalen. Ze zijn van een kale reis teruggekomen.
Heb wel een paar honderden horecazaken geïsoleerd met goed gevolg.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”