Beslag huurwaarborg

R. Salinas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Beslag huurwaarborg

#1 , 18 apr 2019 07:57

In Het verleden is mijn man zonder werk gevallen en waar er toen 2 maand huishuur niet betaald waardoor werd.
Heb de huurwaarborg opnieuw moeten samenstellen(door terugbetalingen van de maandelijkse extra kosten dat samen met. De huur wordt betaald) heeft de verhuurder ipv terug te storten dit op een spaarrekening op haar naam gezet om de huurwaarborg opnieuw op te stellen.
Toen in de tijd met het huur geschil heeft volgens haar modero zonder haar weten, beslag genomen van mijn huurwaarborg. Ik ben hiervoor nooit in kennis gesteld door modero?!
Nu mijn vraag is, klopt dit?? Wettelijk gezien heb ik vernomen dat dit zelfd niet mag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 apr 2019 09:18

DE huurwaarborg kan tijdens de huur niet worden "opgebruikt".
Staat die op een geblokkeerde rekening bij UW bank? Een HWB kan enkel maar worden vrijgegeven op einde huur..

R. Salinas
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2019 10:42

Ik heb nu vernomen van modero dat de bank die heeft vrijgegeven en in vermindiering is gesteld met de schuld, heb een kopie van een afrekening gekregen. En er is 3 maand werderverhuringsvergoeding van 3 maand aangerekent, terwijl ik hier nog woon en er nooit een opzegging is gebeurd?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2019 11:33

Vermoedelijk is er een vonnis ...
Vraag eens aan de gerechtsdeurwaader.

Terug naar “Huren”