Fiets van andere bewoner op eigen parkeerplaats

patricsundial
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Fiets van andere bewoner op eigen parkeerplaats

#1 , 15 apr 2019 10:19

Ik ben eigenaar van een open parkeerplaats in een appartementsgebouw. Reeds lange tijd zet andere bewoner zijn fiets op mijn parkeerplaats. Ik heb reeds alles ondernomen met deze persoon. Mondeling gesprek, e-mails, brieven van syndicus aan hem, enz. Dit probleem is nu reeds 2 jaar bezig en zie geen uitkomst meer. Wat moet ik doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2019 10:24

Politie kan niet ingrijpen op een privaat eigendom.
Misschien een tip : doet de fiets zelf naar de politie en zeg dat er een vreemde fiets op uw parkeerplaats stond en niet weet van wie hij is. of verplaats de fiets naar elders. Is een typisch geval van hardleerse mede eigenaars.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 apr 2019 12:24

Verplaats hem gewoon naar een plaats waar het wel mag. Verwittig hem dat je bij een herhaling de fiets zal op slot zetten, en pas terug vrijgeeft na het betalen van een parkeergeld

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 15 apr 2019 12:37

In een VME die ik goed ken heeft men enkele jaren geleden in het huishoudelijk reglement gestemd dat fietsen op plaats X moeten staan en dat vreemde fietsen een label krijgen zoals politie en stad dat op straat doen. Na x dagen worden de gelabelde fietsen gewoon buiten gezet en krijgen ze een label van de politie en daarna naar stadsmagazijn.
Fiets op uw parkeerplaats is voor u een 'gevonden fiets'.
In principe moet syndicus en de AV optreden om een regel op te stellen.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 15 apr 2019 14:11

"Na x dagen worden de gelabelde fietsen gewoon buiten gezet"


Kans is groot dat die fietsen dan gewoon terug binnen worden gezet.
Indien men ze wat te ver weg zet, bestaat de kans dat die persoon klacht neerlegt dat zijn fiets is gestolen


Hoe dan ook enkel kordaat optreden kan zulke individuen afschrikken

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 apr 2019 15:00



Hoe dan ook enkel kordaat optreden kan zulke individuen afschrikken
Door bvb het wiel uit te vijzen.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 15 apr 2019 15:25

Als je het wiel demonteert riskeer je nog dat het gestolen wordt, en dan krijg jij nog de schuld.
Is het niet beter om, als zorgzame buur, die fiets met een slot goed vast te zetten aan een vast hek of zo :evil: ? Dan kan niemand hem zomaar stelen. :roll:

jefke007
Berichten: 1812

#8 , 15 apr 2019 16:02

Zulke "individuen" kunnen raar uit de hoek komen.

Dat individu kan een klacht bij de politie gaan neerleggen dat zijn fiets werd " gestolen" en "verplaatst" door de dief, en dat er door de dief een slot werd opgelegd, maar dat hij weet waar de dief de fietst heeft staan nu.

KJ86
Berichten: 2663

#9 , 15 apr 2019 16:40

Als iemand al twee jaar hetzelfde pestgedrag blijft volhouden, denk ik dat die persoon uit is op confrontatie (misschien met de bedoeling om geweld te gebruiken).
Kan je misschien aan iemand (persoon die gezag uitstraalt) uit uw omgeving vragen om die pester op zijn plek te zetten?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”