Als BVBA bouwgrond aankopen in Spanje.

sampers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Als BVBA bouwgrond aankopen in Spanje.

#1 , 15 apr 2019 10:04

Beste,

Momenteel heb ik een eenmanszaak waarmee ik oude huizen koop renoveer en verder verkoop.
Nu ga ik overschakelen naar een BVBA en vraag ik mij af of ik daarmee bouwgrond kan aankopen in Spanje en die mettertijd te bebouwen om te verhuren en zelf op vakantie te gaan. ( aankoop huis kan eventueel ook )
Zoja welke statuten moeten er dan vermeld staan in de BVBA?
Waar moet ik nog opletten?
Zijn alle gemaakte kosten in Spanje aftrekbaar?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 15 apr 2019 10:10

Is een Spaanse BV dan niet logischer?

sampers
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 apr 2019 11:01

Ik blijf hetzelfde werk in België nog verder doen.
Maar dacht misschien ook qua onkosten maken dat het wel interessant zou zijn want hier moet ik ook elk jaar een nieuw pand aankopen om niet de volle pot aan de belastingen af te geven...
En bovenal is het altijd al een droom geweest om daar een buitenverblijf te hebben.

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 15 apr 2019 20:04

Beste

Te bespreken met uw accountant. De vennootschap dient in elk geval zelf een economisch belang te hebben bij de investering. En dat zie ik hier niet onmiddellijk van toepassing. Misbruik van vennootschappen om vrije tijd van zaakvoerder te financieren wordt al een hele tijd grondig onderzocht. Net als de appartementen aan de kust die op naam van exploitatievennootschappen gekocht worden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”