Echtscheiding: Budget voor de inrichting van een nieuw huis

richard01
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding: Budget voor de inrichting van een nieuw huis

#1 , 14 apr 2019 19:39

Bij de echtscheiding blijft mijn vrouw en de kinderen in het huis wonen. Mijn vrouw koopt mij uit het huis.
De losse inboedel zal tussen ons worden verdeeld.

Ik zie bij de verdeling nog wel een ongelijkheid:mijn vrouw houdt een volledig kant-en-klaar ingericht huis over (min wat inboedel, niet eens de helft!), terwijl ik in de toekomst een kaal nieuw huis moet inrichten voor mij en de kinderen. Er zijn enkele essentiële spullen zoals een wasmachine, bedden, kasten, en zelfs de aankleding van het huis (gordijnen) die wel degelijk geld kosten. Dit is naar mijn idee zeer ongelijk verdeeld. Stel dat ik zou blijven wonen, dan was het nadeel dat ik nu heb voor haar.

Mijn vraag is nu: Is het redelijk dat ik als huisverlater naast wat inboedel ook uit de gezamenlijke spaarcenten een budget meeneem voor de inrichting van mijn nieuw huis? Hoe wordt daar in het algemeen mee omgesprongen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 14 apr 2019 20:36

Knop omdraaien en niet over tafel en stoelen denken . Het is pijnlijk nu . Maar het gaat over .

eylis
Berichten: 8842

#3 , 15 apr 2019 09:46

Als de gezamenlijke inboedel en gelden correct verdeeld worden tussen de 2 partijen is er in principe geen ongelijkheid. Dan heeft de vertrekkende partner "evenveel" als de blijvende partner. U extra sponsoren omdat u uw nieuwe woonst moet kunnen bemeubelen is daarom moeilijk te beargumenteren. De blijvende partner moet net zo goed opnieuw spullen aanschaffen die u toegewezen zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”