Tijdelijk wonen bij familie/kennissen

Blackadder2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijk wonen bij familie/kennissen

#1 , 12 apr 2019 19:45

Dag allen,

Even kort mijn situatie uitleggen:
Mijn huidige huurcontract werd na 12 jaar stopgezet door de verhuurder, waardoor ik op zoek ben moeten gaan naar een nieuwe woonst.
Ondertussen heb ik nog steeds niets betaalbaars gevonden, en heeft een familielid van mij om die reden voorgesteld om tijdelijk bij hem te komen wonen (kwestie van rustig te kunnen verder zoeken zonder stress). Hij is echter ongerust over de mogelijke impact hiervan op zijn belastingen omwille van het feit dat ik mijn domiciliëring op zijn adres zou moeten zetten (ben ik dan een persoon ten laste voor hem bijvoorbeeld?).
Ik zou geen huur moeten betalen en er zal dus logischerwijze geen huurcontract of iets dergelijk zijn.

Iemand een idee hoe dit zit?

Vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 12 apr 2019 21:28

U bent geen persoon ten laste van die persoon in dat geval.
Dit zal geen impact hebben op de belastingen.
U bent dan feitelijk samenwonend.

Het grootste probleem die er zal zijn, is dat als 1 van de 2 partijen schuldproblemen krijgt, waarbij er zelfs een deurwaarder aan te pas zal komen, deze geen rekening zal houden met wat van welke partij is in geval van openbare verkoop.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”