Beste,
Volgend vervelend probleem doet zich voor:
1) Ik bestel op 31/1/19 bij een Duits postorderbedrijf een product wat ze tot 2x toe verkeerd leveren. Na 3e levering eindelijk in orde en ze vragen om verkeerd geleverde zelf terug te sturen. Ze gaan de verzendingskosten terug betalen. Omwille van aansprakelijkheid weiger ik dit en vraag hen zelf ophaling in te plannen. De transporteur is langs geweest, maar totaal niet op gevraagde tijdstip (wij werken zelf en kunnen niet heel de dag zitten wachten)
2) Op mijn uitdrukkelijk vraag om verzendnota met barcode (zodat ik deze zelf kan binnen brengen bij UPS point) krijg ik via email enkel een nr om zelf op de doos te noteren. Dus geen barcode, geen document voor ontvangst goederen, niets. Zelf contact opgenomen met UPS en volgens hen kan je dit afdrukken als je de zending hebt ingepland (dus Duits postorderbedrijf, niet ik) - email dd 11/3/19
3) Na een kwade email krijg ik op 21/3/19 een document met barcode, maar in het UPS point kunnen ze geen ontvangstbevestiging geven. Ze scannen enkel electronisch in. Daar de waarde meer dan 1000EUR betreft wens ik een bevestiging dat ik het pakket heb overgedragen. Daar ze me dit niet kunnen geven ging het pakket mee terug.
4) Aangezien er geen reactie meer komt stuur ik hen op 28/3/19 een laatste mail in duidelijk Engels met een ultimatum. Ik vraag een vergoeding van 20eur voor 2x rijden naar UPS en de tijd dat ik op transporteur heb gewacht, maar niet heb gezien. Ik had hen tot 5/4/19 gegeven om mij de gevraagde documenten te bezorgen en 20eur over te maken, met de duidelijke melding dat de spullen anders van mij zijn. Geen enkele reactie meer ontvangen
5) Nu ontvang ik op 12/4/19, dus 2 weken na mijn laatste email én een week na uiterlijke datum, een bericht van klantendienst met melding dat ik hun goederen dien terug te bezorgen. Ze komen niet tussen in onkosten, willen hun spullen terug of dienen klacht in. In bijlage opnieuw een document met barcode, zonder het beschikbare en voor mij noodzakelijke document voor overdracht goederen. Ze geven aan dat ze via transporteur de goederen niet heb kunnen recupereren.
Probleem: daar ik geen reactie ontving heb ik een doos cadeau gedaan aan familie, de andere aan een kennis.
Ik heb alle emails als bewijs, maar wat nu? De dozen zijn uitgedeeld en ook geopend ondertussen...
Dien ik na al de problemen ook nog op te draaien voor de kosten van de goederen? Kunnen ze mij nu verplichten om alles te betalen?