auto met bijkomende gebreken na verkoop bij aflevering

SanNin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto met bijkomende gebreken na verkoop bij aflevering

#1 , 26 mar 2019 22:13

Ik ben op zondag naar een garage geweest voor de aankoop van een tweedehandswagen en voor de overnameprijs van de huidige wagen duidelijk gewezen op de aanwezige kosten aan mijn wagen. De garagist neemt contact op met een opkoper voor export en deze wil hiervoor €1200 geven. We maken een bestelbon op met de overnameprijs van €1200. Donderdag kan ik de wagen gaan halen en ruilen met de huidige wagen. Net voor het ophalen sta ik in panne. De multiriem over. Huidige wagen laten takelen naar de garage. De garagist is op hoogte van de bijkomende kost. De motor draaide nog maar niet meer met verder gereden. Onverwachts een bijkomend defect.
De garagist maakt alle documenten in orde. Verkoopfactuur voor €1200. Nieuwe wagen meegenomen. Alles afgesloten. De garagist op donderdag is een andere man dan op zondag.
Ik diende het deel van het inschrijvingsbewijs van de wagen dat men thuis bewaard nog binnen te brengen bij de garage. Op dat moment spreekt de garagist, die me de wagen op zondag had verkocht, mij aan en meldt dat de opkoper met de bijkomende kost nu maar €1000 wil geven ipv €1200. De auto is ondertussen al meegenomen door de opkoper. De garagist had zijn licht opgestoken bij een garage en het zou naar schatting ongeveer €200 kosten om de multiriem te laten maken. De garagist eist nu van mij nog €200 extra om de multiriem te compenseren. Ik vraag naar een bewijs van de opkoper dat hij wel degelijk €1000 heeft betaald ipv €1200 en om de €200 extra die door mij nog zou betaald worden op papier te zetten. Geen bewijs van de opkoper en garagist wil geen document opstellen van de bijkomende €200.
Dien ik de €200 extra te betalen zonder dat hiervan iets op papier wordt gezet, zonder een bewijs van de effectieve overnameprijs en zonder exacte kostenraming?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3796

#2 , 26 mar 2019 22:55

Nee, op eenvoudig verzoek dient de tegenpartij een kwitantie te geven.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”