Vraag ivm rechten werkgever en ziekteverlof

Bediende87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag ivm rechten werkgever en ziekteverlof

#1 , 17 mar 2019 15:11

Hallo

Ik ben sinds 18/2 thuis. Een deel van de jobinhoud bestaat uit uurrooster maken (voor 3 maanden is de gewoonte).
Tijdens mijn ziekteverlof werd ik al gevraagd tot daar te komen en de uurroosters te maken. Nu wordt ik gebeld door mijn baas op een zondag of ik morgen kan komen om op vraag van het team de uurroosters te bespreken. Ik heb de indruk dat zij een paraplu opentrekt, maar ik ben in ziekteverlof al zeker tem 7 april. Wat zijn mijn rechten en plichten?

Vind het een heel lastige situatie en hieruit blijkt voor mij nog maar eens dat ik niets heb aan mijn baas.
Bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 17 mar 2019 22:12

Zeker en vast niet op ingaan.
Gaan werken tijdens je ziekteverlof biedt meer nadelen dan je zou kunnen denken.
Zo ben je bijvoorbeeld niet verzekerd voor arbeids(weg)ongevallen.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 19 mar 2019 08:37

je kan gewoon je ziektevergoeding verspelen, zo simpel is dat

werken zonder voorafgaandelijke toelating van adviserend arts van het ziekenfonds is einde van je ziektevergoeding, ook al is het maar één seconde

Reclame

Terug naar “Andere”