Gebruik van een algemene berging appartement

Cooper123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gebruik van een algemene berging appartement

#1 , 17 mar 2019 10:26

Ik ben eigenaar in mede-eigendom van een dakappartement met dakterras
Er is recent een betwisting – vernomen van de syndicus ( tekst van 12 oktober 2018 ( *1))in verband met het gebruik van een bijkomende berging waarvan het gebruik hiervan werd toegewezen op 30 januari 2017 zoals vermeld in de overeenkomst : Met deze willen wij bevestigen dat het gebruik van de bijkomende kelder wegens te weinig plaats, is toegestaan. Deze mag gebruikt worden als afvallokaal voor de bewoners van het 3e en 4e verdiep. Deze belofte werd reeds gemaakt bij de rondgang van de syndicus op 30/01/2017. Getekend Somers Philippe, gedelegeerd bestuurder van SOM.
Op 5 maart ontving ik van de syndicus volgend antwoord:
Beste Marc,
Op basis van je vorige mail nam ik contact met de leden van de raad van mede-eigendom. Hun standpunt is volgende:
Deze berging kan gebruikt worden tot aan de volgende AV als ruimte voor afval voor de appartementen van het 3e en 4e verdiep zonder dat deze mag gesloten worden. Dit punt wordt op de volgende AV geplaatst en zal dan bevestigd worden. Wij zullen Eugene aanschrijven om de berging leeg te maken want deze berging mag door hem niet gebruikt worden daar hij op de 1e verdieping woont. Ik stuur hem dit schrijven morgen en geef hem maximaal 1 week de tijd om deze leeg te maken.
Tot dan mag u het eventuele papier of afval in het midden van de berging rechts van deze berging plaatsen.

Mijn vraag :
Ik meen dat het gebruik van de bijkomende kelder aan mij toegewezen werd zonder beperking in tijd en deze toestemming NIET door de AG of de raad van bestuur teniet kan gedaan worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 17 mar 2019 11:55

U zal uw recht moeten aantonen, hetzij aan de hand van de statuten van het gebouw, hetzij aan de hand van een rechtmatige beslissing (genomen met de correcte meerderheid) door de AV.

Gewoon "denken" op iets recht te hebben vormt geen bewijs.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”