werkloosheidsuitkering bij co-ouderschap

Sarah1992
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

werkloosheidsuitkering bij co-ouderschap

#1 , 12 mar 2019 14:59

Beste,

sinds de zomer van 2016 zijn ik en mijn partner uiteen gegaan. Nu wij hadden op dat moment 2 kinderen samen waar wij een co-ouderschap regeling voor hebben. De kinderen staan ingeschreven bij mijn partner en staan ook ten laste van hem. Er werd ook in het vonnis vastgelegd dat wij fiscaal gezien ook de co-ouderschap regeling gingen hebben. Wij hebben ook nog een dochter van 1jaar die er gekomen is na een avondje waar we dan toch weer veel liefde voelden :). Nu staat ons bij mij ten laste en ook gedomicilieerd.

Sinds een jaar ontvang ik een werkloosheidsuitkering die gebaseerd is op 1 kind ten laste(mijn dochter), terwijl wij eigenlijk week om week de kindjes hebben en al de kosten 50/50 delen. Ook de fiscale voordeel op de belastingen maken we alle twee gebruik van. Nu is mijn vraag eigenlijk of er geen regeling bestaat voor mijn geval waar ik dan ook als gezinshoofd met 3 kinderen ten laste zou kunnen uitbetaald worden bij de RvA. Zoals mijn ex-partner het voordeel heeft van de belastingen en voor zijn loon op basis van 3 kinderen wordt uitbetaald.

Zelf ben ik 12 jaar geleden naar België verhuist om hier een nieuw leven te beginnen met mijn partner, ik ben zelf in de fout gegaan door alles wat met administratie te maken heeft gehad altijd door mijn ex te laten regelen en inorde brengen. hierdoor weet ik eigenlijk heel weinig over hoe het allemaal verloopt, en wat je allemaal moet doen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2019 08:24

voor de werkloosheid telt enkel kind dat bij u is gedomicilieerd , indien u aan situatie iets wil veranderen dan denk ik dat u eerst eens met ex moet praten wat zijn visie hieromtrent is en dan eventueel samen bij notaris gaan voor herziening...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”