←

scheiding in 2027

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Neku
Topic Starter

scheiding in 2027

#1 , 29 sep 2026 23:50

Dag allen,

in 2027 is het mijn beurt om te scheiden.

Een korte schets van de hudige situatie:

-geen contract, geen scheiding van goederen
-3 kinderen (dochter 15 jaar, zoon 11 jaar en hond 8 jaar)
-1 eigendom met hypotheek, loopt reeds 13 van de 25 jaar met een 3/3/3 (aanpassing in 2028)
-schuldsaldo werd éénmalig betaald bij aanvang lening

Voorlopig ziet het er naar uit dat onze zoon bij mij zou blijven samen met de hond. Onze dochter wilt bij de mama wonen. Het is niet duidelijk wie in het pand zou blijven wonen. Mijn toekomstige ex wilt het pand graag verkopen, ikzelf minder en wil er graag blijven wonen alleen al door de tuin en de garage die niet echt wordt gebruikt door mijn toekomstige ex. Sowieso is het duidelijk dat momenteel de ene de andere niet kan uitkopen. Dit zou wel binnen een paar jaar kunnen als de hypotheek vervroegd wordt afgelost. Mijn opzet is echter het huis blijven behouden voor de kinderen. Het viel me ook op dat ze een beetje kwaad is omdat ze dacht dat beide kinderen voor haar zouden kiezen en ze mogelijks druk zal uitoefenen op onze zoon.

-Kan ze een verkoop eisen?
-De keuze van de kinderen moeten we toch respecteren (indien redelijk)?
-Gaan we dan alimentatie aan elkaar moeten betalen?
-Draai ik alleen financieel op voor de hond (border collie) die we samen hebben geadopteerd? Ze opperde om hem een spuitje te geven :(

Ik lees graag jullie reacties, dank bij voorbaat!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Reclame