hoe weet een advocaat dat ?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Marimar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hoe weet een advocaat dat ?

#1 , 03 sep 2026 20:05

Quasi tien jaar na het faillissement van het bedrijf waar ik werkte krijg ik nog een leuk kadootje van een paar honderd euro bij afsluitng van de rekeningen. En ja het is ten mijnen gunste. alleen stel ik mij beetje de vraag over de privacy. In een brief die ik vandaag krijg op mijn huidig adres staat te lezen naast de som ten mijnen voordele dat ze eerder al een aangetekend schrijven hebben gestuurd met het zelfde nieuws maar dat die brief is terug gekomen bij afzender. Nu ik woonde wel op een ander adres dan huidig en de betrokken curatoren (advocaten) kunnen onmogelijk van mij het nieuwe adres weten. Dus is mijn vraag simpel. Ze hebben dat aangetekend schrijven dus naar het oude adres gestuurd en nu krijg ik een gewone brief op mijn nieuwe adres. Hoe zijn zij aan dit adres geraakt als dat niet door mij is opgegeven ? Is hier geen inbreuk op de privacy gepleegd ?

loeki

#2 , 05 sep 2026 05:59

Inbreuk op de privacy.........................
Wees blij dat ze hebben opgezocht waar U woont
Nu krijgt U tenminste nog wat extra's
Het is precies nooit meer goed tegenwoordig

Marimar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2026 19:22

ik heb deze vraag voorgelegd om dat het voor andere zaken waarbij men tracht een adres te weten van belang kan zijn. Als ik er voor zou kiezen zonder neus door het leven te gaan dan zal ik wel een plastisch chirurg raadplegen. Als ik wil afgesnauwd worden dan liefst niet door een vreemde die mij de les komt spellen

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”