Ik heb dus een fietsparking onder mijn appartement. De toegang gebeurd dus door een externe parking met een andere eigenaar en uitbater. De parking heeft ook nog een syndicus.
Ik heb dus een RFID badge nodig om door die externe parking te geraken.
Er is dus uiteraard een erfdienstbaarheid met 24/24 recht van doorgang door die parking. Over de beveiliging (dus badges, sleutels, codes, ) staat er dat die binnen de 14 dagen tegen reële kostprijs moeten geleverd worden. Daarnaast is er een jaarlijkse vergoeding van 60 euro voor de erfdienstbaarheid.
De erfdienstbaarheid is duidelijk tegenover de eigenaar, maar in de erfdienstbaarheid staat dat hij ook de uitbater of de syndicus mag gebruiken.
Ik heb drie jaar geleden een badge gekocht tegen 30 euro en diezelfde uitbater verkoopt in Dendermonde badges aan 10 euro.
Mijn laatste badge is geleverd na 4 maand tegen een prijs van 80 euro.
De levering is gebeurd via mijn syndicus en de uitbater. De uitbater weigert te praten met de bewoners en wilt enkel met de syndicus praten. De factuur is gestuurd door de VME en dus eigenlijk de syndicus. De uitbater heeft me verteld dat mijn badge vertraagd werd omdat ander badges (dus ander bewoners) niet betaald hadden.
Ik heb dus totaal geen zin om die 80 euro te betalen, maar hoe ga je hier het best mee om? Momenteel denk ik eraan een gedeeltelijk betaling te doen, met een aangetekende brief. Dit gaat dan waarschijnlijk problemen maken voor de andere bewoners.