gasboete/sluikstorten

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
moonlady
Topic Starter

gasboete/sluikstorten

#1 , 09 aug 2026 11:15

ik ben een zeer plichtsbewuste burger, die steeds alle vuil op de juiste plaats deponeert. Nu waren we 4 dagen aan zee en om 10u dienden we het appartement te verlaten. Met kleine kinderen er bij is dit zeer vroeg. Waar we verbleven was bijna geen parkeerplaats. Dus bleef ik op de parkeerplaats staan, terwijl mijn schoonzoon met de wagen zo kort mogelijk aan het appartement ging staat, om alles in de auto in te laden. Mijn dochter is hoogzwanger en kan dus niet veel meer dragen. Daar ik op te parkeerplaats stond te wachten, zag ik ook niet wat ze allemaal in het appartement lieten staan. Kom ik daar terug toe en stond mijn handtas daar nog. Daar we de rest van de dag nog aan zee gingen blijven en dit een zware handtas was, gebruikte ik aan zee een zakje met daarin slechts mijn drinkbus en portemonaie. Ik ging dus snel mijn handtas naar de auto doen en nog een zakje van de kinderen dat ze ook vergeten in de auto te leggen hadden. Omdat ik niet zo heel ver naar de auto diende te fietsen, liet ik mijn portemonaie al in het zakje liggen in het appartement. Anders heb ik mijn identiteitskaart ALTIJD bij. Alleen mijn identiteitskaart meenemen, dief ik niet goed, omdat ik bang was die dan te verliezen en ik heb die als ambtenaar dagelijks nodig op het werk. Mijn dochter was mij heel veel stres aan het bezorgen, door constant te zitten herhalen dat we al veel te laat waren om de sleutel in het immokantoor gaan af te geven en dat daar een zware boete aan vast hing. Net voor ik het appartement verliet, zag ik nog een heel heel klein frulle papiertje op tafel liggen. Ik nam het in mijn hand, omdat het appartement proper en leeg diende te zijn. Ik fietste snel naar de auto om daar mijn zware handtas en het zakje van de kinderen in de auto te zetten. Ik had nog steeds dat heel heel klein frulle papiertje in mijn hand, aan het stuur. Omdat dit zo vervelend was, zou ik normaal gezien aan een vuilbak stoppen om het daar in te gooien. Op de één of andere manier, wegens tijdsgebrek en de stres om de sleutel tijdig in het immokantoor te kunnen afgeven probeerde ik het plots in een straat/rioolputje te gooien. Wat ik nooit of nooit doe. Een man begin direct te roepen "mevrouw, mevrouw". Ik ben gewoon door gereden. Drie straten verder (5 minuten per electrische fiets), wil ik het gerief in de auto leggen, maar wanneer ik de koffer open doe valt alles op de grond. Ik raap alles op en ben dan alles in de auto aan het steken, wanneer er plots een gemeenschapswacht-vaststeller van de gemeente, bevoegd voor handhavvingsopdrachten tegen mij begint te roepen dat ik daar een papiertje op straat gegooid had. Ik ontkende dit door al de stres dat ik op dat moment had. Hij zei we hebben er een foto van getrokken. Hij begon direct in een mobiele zender met iemand te praten waar ik stond, precies of ik was de grootste gangster die er rond liep, gezochte crimineel..... Ik zei toen dat ik steeds alles in de vuilbak deponeer op de juiste plaats. Dat je daar bij de ondergrondse containers problemen had om te betalen en dat ik daar nog bemiddeld had bij een burger die niet kon betalen, omwille van technische problemen met het betaalsysteem, zodat 1 burger de andere burger zijn afval nog bij in het luik kon gedeponeerd worden. Elke dag ging ik onze afval op de juiste plaats deponeren. Papier en karton en pmd diende je niet voor te betalen, enkel in het juiste luikje. Hij vroeg mijn identiteitskaart. Ik legde hem uit dat ik die steeds bij heb, maar dat ik nu net mijn handtas aan het wisselen was en ze daarom nu uitzonderlijk in het appartement lag. Dat is goed zij de gemeenschapswacht, dan ga ik even mee naar het appartement. Dat is goed zei ik. Toen kwam de tweede gemeenschapswacht er aan die heel heel brutaal tegen mij begon te roepen en te tieren dat ik mij moest schamen. De gemeenschapswacht trok ondertussen een foto van de nummerplaat van mijn man zijn auto, waar ik aan stond, om mijn handtas onder een deken in de camionette te leggen. Hij vroeg of de camionette eigendom was van ...... en of ik de echtgenote was en of dat ons adres was, om mij te identificeren. Ik bevestigde dit. Vandaar dat hij dan niet meer mee reed naar het appartement om mijn identiteitskaart te zien. Die ene gemeenschapswacht was aan het zeggen, ge zult het wel in uw brievenbus krijgen, dat gaat u heel veel geld kosten. Wanneer ik terug naar het appartement fietste, zag ik ze terug met hun wagentje rijden en was die burtale gemeenschapswacht met ne big smile naar mij aan het kijken, zo van nu heb ik u toch heel goed liggen hé. Ik heb er drie nachten niet van geslapen, hoe brutaal die gemeenschapswacht die te voet achterna kwam, tegen mij tekeer ging. Het is echt waar de eerste keer in mijn leven dat ik een heel heel klein papiertje in een rioolputje wou gooien. Ik ben dagelijks meerdere keren naar de voorziene afvalplaats geweest om alles netjes in de juiste schacht te deponeren. Nu krijg ik een aangetekende brief met de tekst dat ik op mijn fiets een papiertje probeerde in de straatkolk te gooien. Dat ze mij volgde tot aan de auto en dat ik weigerde mijn identiteitskaart te overhandigen. Dat ik kon geindentificeerd worden op basis van de nummerplaat van mijn voertuig. Het achterlaten van afval is gelijk aan sluikstorten. Er is een foto toegevoegd van een foto van de grond met een hele grote witte prop op aan de rechterkant van de foto. Lins zie je mijn heel heel klein papiertje bijna niet liggen omdat het zo klein was. Een straatkolk is ook niet te zien op de foto. Zij kunnen nu toch op die foto trekken wat ze willen. Die grote witte prop papier op de foto heb ik niet eens op de grond gegooid. Ik sta niet op de foto dat ik daar iets op de grond gegooid heb. Mijn vader zijn bewindvoerder heeft duizenden euro's gestolen. De politie maakte pv op dat hij vast stelde dat zij voor 9000€ cash geld ontving van de man van haar nicht, wegens verkoop goederen van mijn vader. Ze had gans de inboedel verkocht, waaronder traktor en traktorbenodigdheden en zij werd voor de rechtbank vrijgesproken ingevolge "twijfel". Vorige maand werd ik opgelicht omdat ik op mijn pc argenta-internetbankieren doe. Was valse website. 2225€ van mijn rekening naar een burger in Slowakije. Politie doet niks omdat Belgische grens einde zijn territorium is. De bank werd onmiddellijk verwittigd en doet ook niks. Als mijn vader 1 mei overleden is en pensioen net gestort, dan kan de bank het wel zelf terug van zijn rekening halen. Mensen die aan de zee opgelicht worden door appartement te huren door oplichters. Dan doet rechtbank niks, wordt gewoon geseponeerd. Maar een minuscul klein papiertje op straat gooien ben ik precies ne crimineel. Ik keur het niet goed wat ik gedaan heb, en doe dat normaal ook niet. Waarschijnlijk door de stres, door de tijdsdruk om de sleutel om 10u te moeten afgeven of boete van 380€. Hoe kan ik mijn verweer nu best formuleren? Dank u bij voorbaat voor uw advies

basejumper

#2 , 09 aug 2026 12:26

U kreeg hier al een antwoord op in een ander Facebook juridische groep.
Lang verhaal en kort antwoord.
ja :ook al was het maar een papiertje dan nog was het sluikstorten. boete is dus correct.
Je : straatwachten zijn soms arrogant en onbeleefd. De mensen die ze aanspreken zijn dat dikwijls ook.
Ja : u kan in beroep gaan maar gezien u de feiten niet betwist is dat een maat voor niets
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii

#3 , 10 aug 2026 19:45

Heb al jaaaaaren appartement aan zee. Neem altijd mijn afval mee naar huis om “miserie” te vermijden. Is natuurlijk geen antwoord op uw vraag. …

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”