dagvaarding - burgerlijke partij stellen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
jj
Topic Starter

dagvaarding - burgerlijke partij stellen

#1 , 13 mei 2026 16:18

Hallo,

Ik werd gedagvaard. Ten onrechte, en dus ben ik slachtoffer van heel deze rompslomp, emotionele, energievretende voorbereidingen, financieële investering in advocaat en zo meer.

Kan ik me burgerlijke partij stellen om dti nadeel terug te eisen?

Sirkii

#2 , 13 mei 2026 17:40

Wat adviseert uw advocaat ?

Thomas_AA
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2026 17:56

U bent gedagvaard? Door het openbaar ministerie in een strafzaak of door een burgerlijke tegenpartij?

Zich burgerlijke partij stellen is iets uit het strafrecht. Burgerlijk kan u altijd een tegenvordering instellen. Al is dagvaarden op zich natuurlijk niet verboden, en het is niet de fout van de eiser dat dit voor u impact heeft.

Reclame

basejumper

#4 , 13 mei 2026 21:34

Indien de dagvaarding te gek voor woorden is kan u zelf een geding aanspannen wegens tergend en roekeloos geding.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

jj
Topic Starter

#5 , 14 mei 2026 14:01

Eerste afspraak met advocaat moet nog plaats vinden. Ik wens een beetje voorbereid te zijn over wat mijn opties kunnen zijn.
Dagvaarding door Fluvius voor digitale meters. Zeker tergend en roekeloos geding! Schenden mijn grondrechten en oefenen al 2 jaar ongeziene dwang uit.

Sirkii

#6 , 14 mei 2026 15:15

Een terugdraaiende teller is geen grondrecht. Iedere rechtgeaarde advocaat zal je vertellen dat procederen nutteloos is.

jef007

#7 , 14 mei 2026 16:55

vorige week stond in de krant dat alle rechtszaken door fluvius gewonnen worden

Thomas_AA
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 mei 2026 20:21

Ik had al een vermoeden dat het dit soort principiële kwestie zou zijn.

U gaat deze rechtszaak verliezen, net als alle andere gedagvaarden. Niet omwille van een complot of inmenging of wat dan ook, maar omdat het juridisch solide in elkaar zit.

Terug naar “Stel een vraag”