Uitleg van de TS lijkt me nochthans zeer duidelijk. Het gaat over een tweerichtingsstraat die tijdelijk eenrichtingsstraat wordt. Om te beginnen dient dit aangegeven te worden met zowel een C1 als een F19.
Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens
Artikel 9. Verbodsborden
9.1. Verkeersbord C1. Verboden richting voor iedere bestuurder.
1° Met ieder verkeersbord C1 dat bij het begin van een wegvak met verboden richting geplaatst is, moet op het andere uiteinde een verkeersbord F19 overeenkomen, rechts in de rijrichting geplaatst.
Het verkeersbord F19 mag evenwel niet geplaatst worden indien het verbod opgelegd door het verkeersbord C1, niet het geheel van de openbare weg betreft.
Geen enkel verkeersbord wordt geplaatst op het einde van het wegvak of weggedeelte met verboden richting behoudens in de in dit reglement bepaalde gevallen.
Er zijn maar een beperkt aantal onderborden toegelaten bij zowel C1 als F19. Een beperking dat dit geldig is tussen bepaalde uren hoort hier niet bij.
Moraal van het verhaal:
1. De C1 en F19 dienen elke keer opnieuw handmatig geplaatst en weggenomen te worden.
2. De beoogde verkeerssituatie kan wettelijk niet afgedwongen worden ten aanzien van aangelanden, precies vanwege de probleemsituatie zoals gesteld door de TS.