Winkeldiefstal

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Sst33
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal

#1 , 18 jul 2025 09:36

Met diepe schaamte kom ik advies vragen. Wij winkelen altijd bij albert heijn . Met de zelfscan. Nu zijn wij 3 maanden geleden gepakt op diefstal. Mijn man hanteerde altijd het scan apparaat. Maar ik wist er wel van. We kwamen bij de kassa en kregen controle. Bleek dat er voor 70euro niet gescand was. Ik wist niet dat mijn man zoveel had gewist. In schok en heel bang hebben we dat op onze jongste zoon afgeschoven. Ik weet hoe dom en onverantwoord dit is. We schamen ons zeer diep. We kregen de keuze ofwel een boete van 141 euro ofwel de politie erbij. We kozen uiteraard voor de boete. We betaalde onze boodschappen eerst, inclusief de ongescande. We volgden dan naar het onthaal en betaalde daar de boete. We hebben niets moeten invullen of ondertekenen. Ze hebben natuurlijk wel mijn info via mijn bonuskaart.
We voelen ons verschrikkelijk en ik slaap er niet meer van. Kan amper eten.
We zijn sindsdien al meerdere malen terug in de winkel geweest en iedereen doet toch normaal. We doen dit echt nooit meer.
Mijn vraag en grootste angst is nu of dit nog gevolgen zou hebben? Dit was de eerste keer dat we gepakt werden. We hebben het al wel eerder gedaan maar dan nooit gepakt. Maar laat ik u zeggen dat dit nooit meer gebeurd en ik dit zelf ook ten zeerste afkeur. Ik besef dat ik zelf verantwoordelijk ben en niemand anders.

Lanox

#2 , 18 jul 2025 09:45

Wat voor advies verwacht u nog? Met de "boete" lijkt mij dat dit afgehandeld is voor de winkel.

Advies: Niet meer doen, he!

Sst33
Topic Starter

#3 , 18 jul 2025 09:52

Mensen die hier ervaring mee hebben ? Op juridisch vlak dan . Nee ik kan u echt zweren dit nooit meer van mijn leven te doen. We zijn echt diep en diep beschaamd . Ik ga deze schaamte ook voor de rest van mijn leven meedragen. Ik wil dit nooit meer meemaken.

Reclame

Sst33
Topic Starter

#4 , 18 jul 2025 09:53

Ik bedoel dan of we nog iets kunnen verwachten ?
Er is geen politie bij geweest en we hebben allebei een blanco strafblad.

Freec

#5 , 18 jul 2025 10:26

Een beetje slecht slapen is wel uw verdiende loon.

Dat u het op uw jongste zoon afschuift is zeer laag, en zou in principe tot bij de jeugdrechter moeten komen. Zodat die het nodige kunnen doen, om te kijken of uw opvoeding wel ok is. Jullie stelen in bijzijn van uw kind, wat moet daar van komen?

Sst33
Topic Starter

#6 , 18 jul 2025 10:33

Ik besef dit maar al te goed. We waren gewoon in paniek.
Ik ga dit voor de rest van mijn leven meedragen.
Ik vraag nu enkel advies om te zien of hier verder nog iets van komt . Niet om beoordeeld te worden want dat doen we zelf al genoeg geloof me.
Zodat wij de nodige stappen kunnen zetten om ons leven te beteren. En ons kind de toekomst te geven die het verdient.

CityBird

#7 , 19 jul 2025 08:42

Wel een interessante vraag. Een privéonderneming kan geen boetes heffen.

Kan AH dan alsnog die diefstal melden? Die 141€ is eigenlijk een contractuele overeenkomst om de daad af te kopen. In sommige landen kan je misdaden wettelijk afkopen, maar kan dat in België? Is die scanner dan een wettelijk bewijs van diefstal. Je kan immers vergeten hebben om die gewiste dingen terug te leggen.

Terug naar “Stel een vraag”