Hallo,
Ik zit met een vraag over mijn rechten als consument bij levering.
Ik had bijna twee jaar geleden een koelkast gekocht bij Krëfel. Die werkte sindskort niet meer goed (koelde niet voldoende), dus ik heb binnen de garantieperiode een vervanging gevraagd. Dat werd goedgekeurd.
Vorige week kwamen ze het vervangtoestel leveren, maar bij het naar boven dragen via de trap (ik woon op het tweede verdiep) is er schade ontstaan. (er zat een deuk in het toestel). Vandaag zijn ze opnieuw langs geweest voor een nieuwe levering, maar ze hebben geweigerd om het opnieuw via de trap te doen, uit schrik voor schade. Ze gaven mij het advies dat ik best een ladderlift inschakel ten kosten van (€99).
Om 99eu te betalen voor een ladderlift lijkt mij behoorlijk veel en zie dit niet echt als optie. Ik vermoed dat als een winkel iets moet leveren en installeren dat ze dit ook juist moeten doen. Waarom moeten zo’n kosten op mij vallen omdat ik op het tweede verdiep woon..?
Ze kwamen zelfs op het idee om mijn vorige koelkast mee te nemen omdat die wel in de gang past en dat ze de nieuwe koelkast beneden in de gang leggen en dat ik mijn plan maar moet trekken.
Iemand die kan uitleggen wat mijn rechten zijn omtrent dit situatie en wat ik best kan doen?
Krefel staat wat bekend voor zo’n shenanigans want de reviews online zijn niet alle tijden positief.
Alvast bedankt.