Niet geconventioneerde arts

bisbro
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Niet geconventioneerde arts

#1 , 11 jul 2025 16:35

Zijn hier al mensen die het supplement dat door een niet geconventioneerde arts werd aangerekend gecontesteerd hebben, en hoe was de afloop daarvan? Ik ben van mening dat zij "mogen vragen wat ze willen" maar nergens lees ik dat ze dat ook moeten krijgen... Als ik enkel het deel betaal dat in de conventie wordt afgesproken zou dat mijn recht moeten zijn.

Thomas_AA

#2 , 11 jul 2025 16:59

Dit is een juridisch forum, dus het gaat hier niet over “wat uw recht zou moeten zijn”.

U heeft deze vraag hier al gesteld. Arts is wel verplicht in de wachtzaal aan te kondigen dat hij niet geconventioneerd is. In de praktijk gebeurt dat ook altijd al op de website.

bisbro
Topic Starter

#3 , 15 jul 2025 08:56

Mijn vraag is eigenlijk: wat is het standpunt van justitie in deze kwestie? Beschermt zij de graaiende artsen, of de gedupeerde patiënten?

Reclame

Thomas_AA

#4 , 15 jul 2025 09:39

Als u de vraag zo tendentieus stelt, heeft een discussie geen zin.

Franciscus

#5 , 15 jul 2025 10:40

Als er al zaken voor een rechtbank zijn gekomen dan zijn die vonnissen openbare.
Als er een onderlinge daling is iq die meestal niet openbaar.
Ik heb geen flauw idee wat u met standpunt van Justitie bedoeld.
Indien zaak voor rechtbank zijn het de rechters die na kennisname van alle elementen een beslissing nemen waartegen door alle partijen beroep kan aangetekend worden.

Al de rest zijn meningen - opinies - oordelen - veronderstellingen.

Terug naar “Medisch- & Sportrecht”