Niet opvolgen EOT

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Philip Van Deynse
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Niet opvolgen EOT

#1 , 09 jul 2025 06:49

Mijn ex volgt EOT niet op.
Al jarenlang vraag ik om verrekening van studietoelagen en mutualiteitsteruggave, hetgeen zij jarenlang heeft ontkend. Nu blijkt dat er toch sprake is van studietoelage en bewijs er is van mutualiteitsteruggave, zegt rechter dat het verjaard is wat mutualiteitsteruggave betreft (zitten bedragen bij van nog geen 5 jaar oud) en hoeft zij studietoelage niet terug te betalen, omdat deze op rekening van de kinderen is gestort ipv haar rekening, terwijl in EOT staat dat zij deze op de kinderrekening moest storten. Opvolging van EOT verjaart toch niet? En zij kan er toch niet mee wegkomen door jarenlang te ontkennen ondanks aanmaningen en te zeggen dat studietoelage niet op haar rekening is gestort maar op die van de kinderen?
Als rechter EOT al niet opvolgt, waar blijven we dan?

Franciscus

#2 , 09 jul 2025 11:04

Bent u met uw vragen indertijd terug naar familierechtbank getrokken wegens niet opvolgen EOT.?

Bepaalde schulden verjaren inderdaad na een bepaalde tijd.

Philip Van Deynse
Topic Starter

#3 , 09 jul 2025 14:39

Ja, tijdens procedure familierechtbank notabene. Ik heb als vader geen enkel recht enkel betalingsplicht. Facturen worden 2 tot 3 dubbel ingediend en als ik bezwaar maak, wordt er voordat (inmiddels 2e en 3e vonnis is onderweg) vonnis heeft plaatsgevonden, prive als zakelijk beslag gelegd, gwn chantage. Ik kan mijn huur niet eens meer betalen en ex heeft zich ziek laten verklaren, werkt niet meer en woont in 11 jaar geleden door mij afgelost huis van €1,2 miljoen

Reclame

Franciscus

#4 , 09 jul 2025 15:30

Hebt u steeds aangetekend de schulden betwist

Werden steeds de bewijsstukken opgevraagd?

Wie is eigenaar van dat huis ?

Hoe oud zijn de kinderen?

Had u een advocaat?

Philip Van Deynse
Topic Starter

#5 , 10 jul 2025 15:49

Ja, per mail en AS alles betwist op advies advocaat, maar AS werden op gegeven moment geweigerd.
Mijn ex heeft huis en ik de aandelen van mijn bedrijfje.
Kinderen zijn bijna 24 en 22. Zij krijgen studietoelagen en ex declareert alles aan mij. Kinderalimentatie betaal ik aan ex.

Franciscus

#6 , 10 jul 2025 23:14

En wat zegt uw advocaat daarvan?
Niet alleen per AS maar ook per gewone brief naar elkaar verwijzen.
Wat zegt uw advocaat daarvan en wat raadt die aan om te doen?
Is er contact met kinderen en wordt u bewijs aangeleverd dat ze nog studeren en waar?

Terug naar “Stel een vraag”