Beste allen,
Ik zit al een geruime tijd met het maken van een wereldreis in mijn hoofd. Ik heb al zoveel proberen op te zoeken via het internet, maar ik zie niet echt een weg door het bos, alvorens mijn vragen te stellen, schets ik even mijn situatie:
1. Ik zou zelf ontslag nemen bij men werkgever, ik kan geen onbetaald verlof nemen voor deze lange periode.
2. Ik heb een eigen woonst waar ik mijn adres/domicilie zou houden, ik ga dit appartement dus niet verhuren.
3. ik plan een reis tussen 6 en 12 maanden.
4. Tijdens mijn reis neem ik een uitgebreide reisverzekering bovenop mijn mutualiteit.
Mijn vragen:
1. Als ik terugkom ben ik dan nog steeds in orde met mijn ziekenkas/mutualiteit.
2. Kan ik meteen genieten van een werkloosheidsuitkering en/of dien ik mij voor mijn reis reeds in te schrijven als werkzoekende, ik zal waarschijnlijk toch een schorsing ontvangen van de RVA aangezien ik zelf ontslag neem. Gaat deze schorsing dan in als ik terug kom?
3. Hoe zit het met mijn belastingsaangifte, aangezien ik een jaar geen inkomsten heb genoten.
4. Geeft dit problemen voor de gemeente, dat ik zolang niet aanwezig ben, of moet ik dit niet aangeven.
Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.