Vruchtgebruik en renovatie hypotheek

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Michiels.Amanda
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vruchtgebruik en renovatie hypotheek

#1 , 21 jun 2025 20:33

Aankoop huis 1999 was niet gescheiden huis op naam zoon gezet vruchtgebruik in 2005 was gescheiden 2012 renovatie hypotheek ondertekend samen met zoon deze heeft na 23 jaar en half de woning verlaten en weigert verder de hypotheek samen met mij te betalen.hij heeft alles beschadigd achtergelaten nooit iets afgewerkt zoals schilderwerk en herstellingen.alles is nog zo op plaatsen van over 25 jaar ik heb gezorgd al die jaren dat er álle nutsvoorzieningen zijn gedaan.ben nu71 jaar ziekelijk hij maakt schulden betaald ze niet waar door ik al 2 jaar beslag pensioen heb.de hypotheek betaal ikzelf want pro deo advocaat zegt na 15 maanden dat ik voor alles zelf moet opdraaien.alleen als ik voor een nieuwe hypotheek ga dan wel.maar niet voor hypotheek beschreven bij notaris door 2 personen in 2012 voor werken die zijn uit gevoerd door aannemer .in dien zou ik graag advocaat hebben want consument krediet 2 ondertekend beslag op mijn pensioen en deze Prodeo kan het niet aan 24 juni 2025 al mijn papieren daar ophalen en een advocaat via jullie onder de arm nemen om alles voor de rechter te brengen

Michiels.Amanda
Topic Starter

#2 , 21 jun 2025 20:35

Moet ik alleen opdraaien voor renovatie hypotheek samen met zoon in2012 bij de notaris ondertekend en hij weigert om die mede te betalen

basejumper

#3 , 22 jun 2025 13:09

Indien u met beiden schuldenaar bent moet uw zoon mee betalen.
U zal hem dus moeten in gebreke stellen. Maar zelf bij veroordeling van uw zoon zal u moeten evalueren of hij wel de middelen heeft om u terug te betalen.
Want indien uw zoon onvermogend is kan u wel gelijk krijgen, maar daarom ziet u nog geen cent. En intussen hebt u wel de kosten van advocaat en rechtbank aan uw been.

U zou ook verkoop van het pand kunnen afdwingen en op de verkoopsom de in zijn plaats betaalde sommen kunnen recupereren. Met de opbrengst kan u dan mogelijk een klein appartement betalen of huren en de rest opleven.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Michiels.Amanda
Topic Starter

#4 , 22 jun 2025 16:43

Dat zou ik kunnen maar dan moet ik van mijn eigen geld dat allemaal in de woning steekt hem uitbetalen.en hij werkte niet had geen inkomen en leefde op mijn kosten 7 jaren lang .ik heb nog 2 andere kinderen en die hebben ook recht op hun deel van het huis.hij heeft zijn 2 broers wel onterft dacht dat hij slim was.Maar als ik er niet meer ben hebben zij recht op de helft van mijn deel van het huis.Ik werk nu nog bij maar is niet gemakkelijk met mijn ouderdom en ongeneeslijke ziekte Bechterew .Als er geen advokaat is die deze zaak wil behandelen zal ik alles in handen van het ocmw moeten geven .En zal het daar met notarissen en juridischie moeten opgelost worden.mijn zoon heeft inkomen van bijna 3000,00euro per maand.Anders ben ik verplicht onderhouds geld te vragen daar mijn huidig pensioen niet genoeg is om mijn medicatie en levens standaard.Spijtig genoeg moeten mijn 2 andere kinderen dan boeten door hem.

Terug naar “Stel een vraag”