#1 , 18 mar 2025 05:00
Ik had als kleine ondernemer (éénmanszaak) sinds 2017 een boekhouder waar ik uitermate tevreden over was tot die half 2023 zelf de overstap maakte naar een groot kantoor waarbij ik hem ben gevolgd. Echter dit nieuwe kantoor verdriedubbelde de facturen op jaarbasis voor dezelfde prestaties. In januari van dit jaar ontving ik een mail dat er een hack had plaatsgevonden. Door deze mail en de hoge factuurkosten ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. De laatste factuur die ik ontving op 13/02/2025 (prestaties tot 10/02) werd onmiddellijk voldaan. Op 24 februari daarna kondigde ik per e-mail aan dat ik de overstap naar een andere boekhouder maakte en dat ze hiervoor eerstdaags zouden worden gecontacteerd. Bij mijn weten heb ik nooit een opdrachtbrief ondertekend. Nu krijg ik echter nog een gepeperde factuur voor de overdracht van mijn dossier. Mag een boekhouder hiervoor kosten aanrekenen?