Overdracht dossier boekhouder

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Antwerpen Zuid
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overdracht dossier boekhouder

#1 , 18 mar 2025 05:00

Ik had als kleine ondernemer (éénmanszaak) sinds 2017 een boekhouder waar ik uitermate tevreden over was tot die half 2023 zelf de overstap maakte naar een groot kantoor waarbij ik hem ben gevolgd. Echter dit nieuwe kantoor verdriedubbelde de facturen op jaarbasis voor dezelfde prestaties. In januari van dit jaar ontving ik een mail dat er een hack had plaatsgevonden. Door deze mail en de hoge factuurkosten ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. De laatste factuur die ik ontving op 13/02/2025 (prestaties tot 10/02) werd onmiddellijk voldaan. Op 24 februari daarna kondigde ik per e-mail aan dat ik de overstap naar een andere boekhouder maakte en dat ze hiervoor eerstdaags zouden worden gecontacteerd. Bij mijn weten heb ik nooit een opdrachtbrief ondertekend. Nu krijg ik echter nog een gepeperde factuur voor de overdracht van mijn dossier. Mag een boekhouder hiervoor kosten aanrekenen?

GB2702

#2 , 18 mar 2025 07:36

de facturen die je kreeg waren dit voorschotfacturen of facturen per prestatie? Anders een overzicht vragen van de tijdsregistratie van de geleverde prestaties. Dan heb je meer zicht van wat ze gedaan.

Antwerpen Zuid
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mar 2025 09:51

Het waren geen voorschotfacturen.
Mijn specifieke vraag is echter of er voor de overdracht van het dossier (dat staat ook vermeld op de factuur) kosten mogen aangerekend worden. Ze vragen hiervoor 355,00€.

Reclame

GB2702

#4 , 18 mar 2025 11:55

dat kunnen ze. Ze hebben toch ook werk met alles bij elkaar te zoeken of bestanden te maken voor de overdracht.

Terug naar “Stel een vraag”