Goedemiddag,
Eind juni 24 een nieuwe elektrische fiets aangeschaft ten waarde van 2.300 euro. Half oktober 24 was deze al defect en toen hebben we de fiets teruggebracht naar de winkel. De verkoper wist zeker dat het de batterij was en zou de fiets gaan repareren. Tussendoor worden we niet gebeld, niet op de hoogte gehouden en moeten we overal zelf achteraan bellen. Steeds kregen we te horen, de batterij is niet goed leverbaar en komt wellicht vanuit China... Horen steeds: volgende week komt de batterij binnen... week erna: nee volgende week komt het binnen... etc, etc, etc.
Inmiddels is het nu al maart en staat de fiets al vijf maanden (!!!!!) bij de fietsenmaker. We hebben sinds kort een leenfiets gehad, maar deze is niets vergeleken met de fiets die we hebben gekocht. We willen nu eindelijk gewoon van onze eigen fiets gebruiken maken, zeker nu het lekkerder weer wordt.
Wij hebben nu zelf Tenways (merk van de fiets) op eigen houtje gecontacteerd om te vragen waarom de onderdelen niet op voorraad zijn. Nu komt het: Tenways meldt dat zij gewoon voldoende batterijen op voorraad hebben en niet begrijpen waarom de fietsmaker dit aan ons zegt... Nu heeft Tenways ook zelf contact opgenomen met de fietsenmaker en de fietsenmaker vertelde aan hen dat het probleem toch niet de batterij is...
Nu zijn wij echt niet de moeilijkste en vinden we het echt niet erg als een reparatie iets langer duurt.. Maar 5 maanden. Er is 0 klantenservice en we zijn dan ook zeer ontevreden.. We hebben geen vertrouwen meer in de fietsenwinkel en ook niet in de fiets zelf. We betalen nu ook de verzekering voor de fiets voor niets (10 euro per maand) en hebben er nauwelijks op kunnen fietsen tot nu toe.
Nu is onze belangrijkste vraag:
Ik neem dat de redelijke termijn nu toch wel voorbij is van het wachten.... Kunnen we een aangetekende brief opmaken om de koopovereenkomst te ontbinden en geld terug eisen?
Alvast ontzettend bedankt voor jullie advies!