Twee voltijdse contracten voor 1 maand

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
FV uit L
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Twee voltijdse contracten voor 1 maand

#1 , 26 feb 2025 17:33

Ik heb wat vragen over de mogelijkheid en eventuele nadelen/valkuilen van het hebben van (tijdelijk) twee voltijdse arbeidscontracten.

Situatie is nl zo: Recent kreeg ik de kans om voor een nieuwe werkgever te gaan werken. Ik startte daar op maandag 03/02/2025. Mijn oude werkgever is/was daarvan op de hoogte. Ondertussen werd bij mijn nieuwe werkgever alles administratief in orde gezet en zal ik ook vanaf 03/02/2025 betaald worden.
Zelf dacht ik dat mijn vorige werkgever dus eigenlijk nog maar 1 administratief ding in orde moest brengen: de kwestie van het vakantiegeld. Hierbij ging ik ervan uit dat men een vakantieattest zou voorzien en dat men het enkel en dubbel vakantiegeld zou berekenen en uitbetalen (incl. vakantiegeld 1/12e 2026).

Ik kreeg echter een ander voorstel
Men zou in onderling overleg mijn arbeidscontract afsluiten op 28/02, februari "beschouwen ze als een volledig gewerkte maand", vragen aan sociaal secretariaat een vakantieattest op te maken en een afrekening van het vakantiegeld te maken.
Dit lijkt me op het eerste zicht een zeer aanlokkelijk voorstel voor mij persoonlijk, want dat zou dan betekenen dat ik in februari dubbel betaald ga worden en maar bij 1 werkgever prestaties moest afleggen. Daarenboven zou ik mijn verlofdagen houden EN mijn vakantiegeld ontvangen.

Toch heb ik wat vragen bij dit voorstel: het lijkt me nl. bijna te goed om waar te zijn.
Kunnen jullie me daarom wat meer informatie geven. Het laatste voorstel (dat ik op mail ontving), houdt dat juridisch steek? Kan dat zomaar? Wat zijn de nadelen of valkuilen? Wat met belastingen? ...

Reclame