Hallo, ik heb een rekening bij ING voor KMO's waar een visakaart en dergelijke zijn aan gekoppeld.
Ik heb tijdens het weekend vastgesteld dat ik plots niet meer aan mijn account kan en dat mijn kaarten werden geblokkeerd.
Ik heb tevergeefs een oplossing te zoeken bij de bank maar daar hebben ze mij gewoon volgende antwoord gegeven :
de bank heeft het dossier afgesloten in het kader van haar strategische doeleinden en u heeft hiervoor een brief ontvangen
Ik stel mij hierbij toch volgende vragen :
a) kan een bank zomaar unilateraal haar klanten buitengooien zonder zelfs een reden op te geven?
b) ze beweren dat ze een brief hebben opgestuurd maar er is nooit een brief aangekomen. Als ik hun de vraag stel naar welk adres deze brief dan zou zijn gestuurd kunnen ze geen antwoord geven ?
c) als ze deze brief zouden opgestuurd hebben waarom hebben ze dat niet gedaan via hun on line tool waar alle berichten worden verzameld?
d) op hun website vermelden ze zelf dat we moeten oppassen voor phising mails, of valse bankmedewerkers...Maar ik heb telefoon gekregen van 2 personen waarvan ik zelf niet weet of ze legitiem zijn. Als ik vraag om alles via de berichtendienst af te werken in de on line tool dan zeggen ze dat het niet mogelijk is?
e) ze hebben mij nu een email opgestuurd waarin ik terug alles moet invullen net alsof ik een nieuwe rekening zou openen voor mijn bedrijfje en inderdaad weer niet mogelijk via de on line tool. Ik heb hun gevraagd omwille van veiligheidsredenen niet scans van mijn handtekening en zo door te geven en dus te tekenen via de itsme functie in de on line tool....ook dat is niet mogelijk. is dat wel allemaal normaal ? Ik ga hiervast niet op in.
f) ik heb dus géén toegang meer tot de rekening van mijn bedrijf. Echter heb ik wel nog toegang tot mijn andere rekeningen van bedrijven die ook bij ING zijn en waar ik mandaten op heb. Waarom de ene account wel afsluiten en de andere dan niet?
g) hebben zij het recht om mij geen access te geven tot mijn business account zonder meer....en waarom moet ik alles terug opnieuw heropstarten terwijl het toch aan hun ligt. Kan mij mijn bedrijf zomaar zonder financiele middelen zetten zonder schadevergoeding?
Het lijkt mij alsof ze alles gewoon in een doofpot willen stoppen omdat er intern iets misloopt of misschien omdat ze gehackt zijn geweest. Ter info, de rekeningen zijn verbonden aan een kantoor dat blijkbaar dicht is gegaan (zelfstandige bankkantoor wellicht). Dit kan misschien wel de oorzaak zijn bij hun intern, maar dat is volgens mij dan nog géén reden om mijn rekeningen zomaar te blokkeren.