Hallo allemaal
wij huren sinds 2014 een klein huisje en betalen uiteraard huur, blijkbaar moest er bij intrekken van het huurhuis een EPC zijn. Deze is er niet en we zijn er nu pas achter. Wij zijn altijd goed gelovig geweest en hebben hier nooit iets van gezegd (we wisten het ook niet).
Nu is mijn mama overleden en hebben we voor het verkoop van haar huis een EPC moeten aanvragen en zo ben ik er achter gekomen dat er een EPC moet zij.
dit alles om het te kaderen. Nu kwam de verhuurde af met een nieuwe huurprijs door indexering. ik heb toen zelf ook via stabel de prijs berekend. Zij hadden A ingegeven en ik vroeg achter de EPC om het zelfde te doen en alles juist in te geven. Zij konden dit niet voorleggen. Dus toen ik met mijn huurcalculator aan kwam met geen EPC was de huurprijs lager dan we nu betalen.
Welke prijs moeten we we nu aanhouden hun huurprijs of de prijs van de calculator zonder EPC, en wat kan ik hiermee doen ?
volgens hun heeft de EPC geen invloed op de huurprijs.
bijkomende vraag: zij zeggen nu ook dat ze de huurprijs willen verhogen, wanneer kan dat en mag dat zomaar.
Wij betalen echt niet veel huur maar illen alles wettelijk in orde houden zonder ruzie te krijgen/maken
Alvast bedankt voor de antwoorden.