Clausule bovenop brutoloon

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
pieter90
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Clausule bovenop brutoloon

#1 , 13 feb 2025 12:31

Goeiemiddag,

Ik heb een loonvoorstel gekregen met een 'laag' brutoloon gecombineerd met een hoge netto onkostenvergoeding. Na onderhandeling wil men absoluut mijn brutoloon niet verhogen maar als geste een clausule toevoegen van 250 euro bruto wagenvergoeding omdat ik geen firmawagen heb. Het brutoloon en die wagenclausule zouden samengeteld worden op mijn loonbrief waardoor ik geen schade zou doen qua pensioenopbouw. Zijn hier addertjes onder het gras en wat naar vakantiegeld, eindejaarspremie,..?

basejumper

#2 , 13 feb 2025 14:23

Wat is een ‘hoge netto onkostenvergoeding’? En in welke mate heeft de werkgever een ruling met de fiscus? Want allerlei constructies gaan maar zo lang mee als ze toe gestaan worden. Wat de bruto premie betreft : er bestaat al zoiets als het mobiliteitsbudget. Volledig wettelijk….
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

pieter90
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2025 15:10

Brutobedrag: 3150 euro
Nettovergoeding 265 euro (administratieve job met 100 proc bureauwerk)
Brutovergoeding in een clausule naast het contract van 250 euro omdat ik geen firmawagen heb, en waar ik momenteel ook geen recht op heb.

Wordt mijn vakantiegeld, eindejaarspremie,.. berekend op 3150 euro of 3400 euro bruto?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”