Beste leden
Mijn ouders hebben nieuwe buren gekregen die het volledige huis gestript hebben en ook een verdieping uitgebouwd plus nog een gelijkvloerse uitbouw gezet hebben. Toen de bouw bezig was zijn er al wat dingen misgelopen: ze zijn op mijn ouders hun verandadak gaan staan en zware machinerie plus bakstenen op laten vallen. Dak gespleten en gebarsten. Terwijl dit gebeurde hebben ze geroepen, werkmannen spraken geen woord Nederlands. Met de aannemer zelf gepraat, ging het oplossen, aannemer is klaar nooit wat gehoord. Eigenaar huis blijft nu zeggen dat dit niet door zijn werkmannen veroorzaakt is. Wat kunnen we hiermee om te beginnen? Dan is er 10 cm over de erfgrens gegaan en “hangt” er isolatie met spachtelputz vermoeden we op de tuin van mijn ouders. De muur van de eerste verdieping aanbouw zal totaal tussen de 20 en 30 cm overhangen. Mijn vader is naar de plannen gaan kijken toen ze bij gemeente lagen ter goedkeuring, daar was dit allen niet op te zien. Gemeente zegt dat ze zich niet bemoeien met deze zaken. Regenpijp is weggehaald om deze dingen te doen zonder toestemming en is na aandringen van mijn vader opnieuw bevestigd, schots en scheef. Nu ziet het er echt niet meer uit. Waar kunnen we terecht? Mag isolatie overhangen zo ver over een perceel? Wat als mijn ouders willen uitbouwen? Die regenpijp hadden ze toch niet mogen losmaken en verplaatsen zonder toestemming? Hoe beginnen we hieraan? Help! Bedankt alvast!
Nog een laatste:
Hoe kan ik foto’s toevoegen om de zaak te verduidelijken?