Ik zit in de bestuursraad van een VZW.
Op dit moment heeft de VZW liquide tekort, waardoor er bepaalde facturen niet betaald kunnen worden.
Gezien dat wij, met het volledige bestuur, niet voor een faillissement willen gaan, willen we uit onze persoonlijke zakken een (risicovolle) renteloze lening aan de VZW aangaan.
We zouden gewoon allemaal een bedrag kunnen overboeken naar de bankrekening van de VZW.
Echter is dat onvoldoende mijns inziens en moet deze lening ook ergens vastgelegd worden (voor de boekhouding, voor de fiscus, en voor als er later eventuele disputen zouden van komen).
Is het voldoende dat ik, in naam van de VZW, een document opstel per bestuurder dat deze op een bepaalde datum een lening aangaat met de VZW, en dat de VZW zich ertoe verbindt om deze binnen 1 jaar terug te betalen, en dit zonder intrest?
Opnieuw: we weten dat dit, vanuit een persoonlijk standpunt, risicovol is, maar we willen er toch voor gaan.