Uithuiszetting van de buren

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Linda001
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting van de buren

#1 , 30 jan 2025 14:24

Ik woon in een appartementsblok van 4 woningen.
Onze bovenburen zijn drugs- en drankverslaafd ... met alle gevolgen.
veel nachtelijk lawaai, geweld, onze auto, s beschadigen enz...
Ook is vaak de politie en ziekenwagen moeten komen.
Bij elk voorval hebben mijn buren en ik dit gemeld bij de huurmaatschappij en/of de politie.
Ook nummerplaten van wagens, of mensen die er over de vloer kwamen.
De huurmaatschappij gaf ons een klachtenformulier wat we ook ingevuld en terugbezorgd hebben..
Ondertussen hebben de bovenburen op één of andere manier vernomen dat ze uit huis worden gezet..
Hier was veel opluchting maar gisteren kregen de bovenburen ook nog een kopie van ""alle mails van klachten en frustraties die mijn buren en ik naar de huurmaatschappij hadden verzonden"".
Uiteraard zijn die bovenburen nu ontzettend boos op ons, want door onze schuld moeten ze verder op straat leven.
Volgens hun krijgen ze geen woning meer van het OCMW, want eerder hadden ze nog een uithuiszetting gehad. .

Mijn vraag,... het is ons nog niet duidelijk wie de mails heeft verzonden, het was aangetekend verzonden.
De huurmaatschappij ging dit nu navragen bij hun advocaat, zij denken dat dit het verzoekschrift voor uithuiszetting was.
Als dat zo is, mogen ze dan die mails wat wij naar de huurmaatschappij hadden verzonden zomaar overmaken aan onze bovenburen?
Moet u weten dat mijn buren en ik ons niet meer veilig voelen. want in de mails waren ook namen van andere drugsverslaafden genoemd.

Franciscus

#2 , 30 jan 2025 18:26

Die alleszins al aangifte bij de politie want dit is niet correct. Zeker gelet op mogelijke repercussies naar jullie allen persoonlijk of naar uw bezittingen.
Inbreuken op de wet op de privacy en de inbreuken op de gegevensbescherming van persoonsgegevens.
Hier ook aangifte doen
https://www.gegevensbeschermingsautorit ... tartpagina

Tevens de huurmaatschappij per aangetekend schrijven daarvan in kennis stellen - laat dat elk van de betrokken klachtindieners doen.
Dit is ook van de verhuurder een inbreuk op de gegevensbescherming van persoonsgegevens.

Uitzetting kan beslist worden door de veelvuldige tussenkomsten van de politie (zowel bestuurlijk als gerechtelijke) en uiteraard op basis van het vonnis van de vrederechter.
Daar zal de verhuurmaatschappij de vraag aan moeten richten om het uitzettingsvonnis te krijgen.
Uw mails zijn maar een zeer klein deel in de besluitvorming en derhalve niet nodig dat jullie gegevens expliciet worden doorgespeeld aan andere partij.

Linda001
Topic Starter

#3 , 30 jan 2025 22:50

Dank u voor alle en duidelijke informatie hier gaan mijn buren en ik zeker mee verder.

Vriendelijke groeten.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”