Bijdrage inwonende partner + kinderen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
wim_bruggeman
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Bijdrage inwonende partner + kinderen

#1 , 19 jan 2025 08:00

Recent is mijn vriendin met haar 2 dochter in bij mij komen inwonen.
- ik heb 2 kinderen ( co-ouderschap 50/50% )
- zij heeft 2 kinderen (co-ouderschap 50/50% )

Mijn huis is volledig mijn eigendom , ik betaald alle kosten van dit huis ( lening , verzekering , kadaster , ev. grote kosten ... )
Mijn vriendin heeft ook een eigendom , zij betaald voor haar huis alle kosten ( lening , verzekering , kadaster , ev. grote kosten ... )
Elk heeft ook z'n eigen auto , waarvan de kosten ook voor elk zijn.

Het "gemeenschappelijke/huishoudelijke" leven betalen we elk 50/50.
( gas , elektriciteit , brandstof , boodschappen , uitstapjes , .... )

Tot zover geen discussie,

Echter , we verhuren recent mijn vriendin haar huis.
( Buiten het vernieuwen van de ramen , heb ik bijna alle renovatie werken zelf gedaan , om haar te helpen en de werken te bespoedigen, heb ik hier ook geld in mee geïnvesteerd )
Naar haar mening zegt mijn vriendin nu , dat de huuropbrengst van haar huis , haar geld is.
Naar mijn mening , begrijp ik haar , maar ik vind toch ook dat ik , een kleine vorm van compensatie mag krijgen, omdat zij met haar dochters in mijn huis mag wonen.

Na wat googelen, heb ik toch al verschillende voorbeelden gevonden, waarbij de inwonende partner een soort van "huur" bijdrage betaald.
En dit hoeft voor mij zeker geen volle huishuur te zijn , ( want de prijzen blijven maar stijgen .... ) , maar een kleine bijdrage lijkt mij toch gepast ?

Graag meningen of advies.

Sirkii

#2 , 19 jan 2025 09:08

Ik deel je mening. Als zij een volwaardig inkomen heeft:

Betaalt ze je een halve huur en betaalt ze de werken die jij betaalt hebt in schijfjes terug.

basejumper

#3 , 19 jan 2025 11:11

Als zij in haar eigen woning verbleef had ze geen huur inkomen. Het is dus dankzij het inwonen bij jou dat ze zich kan verrijken. Ze kan niet verwachten dat ze volledig gratis woont. Het is billijk dat zij een halve huishuur betaalt%
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”