Plaatsbeschrijving

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Vlinder03
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving

#1 , 12 jan 2025 13:17

Beste
Om de kosten te drukken zou ik de intredende plaatsbeschrijving samen met de huurder opmaken.ik printte een standaard niet ingevulde plaatsbeschrijving uit van op internet en deze zal worden ingevuld met copie voor de huurder. Zoals de staat, aantal stopcontacten ,keukentoestellen ,eventuele opmerkingen enz...
Is het toegelaten een handgeschreven plaatsbeschrijving te maken?
Is een getekende copie voor de huurder toegelaten ?
Mvg

mava105

#2 , 12 jan 2025 18:30

2 x natuurlijk

Vlinder03
Topic Starter

#3 , 12 jan 2025 19:10

Dank u hartelijk voor de respons allebei !

Reclame

mava105

#4 , 12 jan 2025 19:37

Ik maakte mijn PB als VERhuurder Altijd vooraf en gaf huurder een uitgeprint exemplaar. Mijn PB waren altijd zeer uitgebreid en gedetailleerd. Huurder had dan 14 dagen de tijd om zijn bemerkingen te maken. Na die tijd werd de PB aanzien als ondertekend. Dat stond ook zeer duidelijk vermeld bij aanvang van de PB. 2 huurders zijn hiermede naar een VR gestapt, en 2 x werd mijn werkwijze goedgekeurd. Ik had het idee van een bevriend VR.
Heb zo 10-tallen PB opgemaakt in opdracht van mijn werkgever, voor wie ik de eigendommen beheerde.

LennieK

#5 , 13 jan 2025 13:41

Ik maakte mijn PB als VERhuurder Altijd vooraf en gaf huurder een uitgeprint exemplaar. Mijn PB waren altijd zeer uitgebreid en gedetailleerd. Huurder had dan 14 dagen de tijd om zijn bemerkingen te maken. Na die tijd werd de PB aanzien als ondertekend. Dat stond ook zeer duidelijk vermeld bij aanvang van de PB. 2 huurders zijn hiermede naar een VR gestapt, en 2 x werd mijn werkwijze goedgekeurd. Ik had het idee van een bevriend VR.
Heb zo 10-tallen PB opgemaakt in opdracht van mijn werkgever, voor wie ik de eigendommen beheerde.
Dat lijkt me inderdaad een goed voorbeeld van een tegensprekelijke PB

Vlinder03
Topic Starter

#6 , 15 jan 2025 17:57

@mava 105
Dus de PB worden effectief niet ondertekend maar worden als ondertekend aanzien.
Worden deze pb per mail toegestuurd naar verhuurder? En na die 14 dagen kan je de PB meeregistreren zonder handtekeningen.maar eventueel een.uitprint mail om het verzendbewijs aan te tonen?
Mvg

mava105

#7 , 15 jan 2025 18:25

Neen, zowel huurder als verhuurder tekernen gezamelijk de PB. verhuurderv laat ze dan registreren. Enkel als de bedenktermijn voorbij is, is er geen handtekening van de huurder. Maar hij heeft wel het ontvangtbewijs van de PB ondertekend "voor ontvanst". Daarin stond duidelijk dat ze aanzien wordt als getekend een de termijn voor nazicht is verstreken.

Terug naar “Stel een vraag”