Ik ben alleenstaande mama van een zoontje van 3, in bezit van een prof.bachelor maar ik zou graag een schakeljaar doen naar een master voor een niet knelpuntberoep. Ik heb al een deel gedaan met goede punten. Opleiding te Brussel.
De papa en familie is niet beschikbaar voor opvang, althans toch niet op vaste basis.
Ze kunnen wel eens inspringen maar kunnen, willen, zich niet op vaste basis toewijden (ziekte, werk,..) Het is wat het is. Nu wil ik een leefloon aanvragen maar de ene sociaal assistente geeft een negatief advies om dit voor het comité te brengen, dit terwijl de andere het wel zag zitten.
Ik moet het allemaal alleen doen en wil mijn zoontje niet elke dag en vakanties in de opvang zetten. Dit zou wel lukken met die opleiding.
Als hij ziek valt, kan ik thuisblijven en het op afstand volgen.
Ik zit nu op uitkering maar mag me niet met meer dan 27SP inschrijven.
opties :
- verhuizen voor een ander ocmw?(blijkbaar zijn ze empathischer in andere gemeentes)
- vrijstelling via actiris, maar door de hervormingen dit jaar zal dit niet meer toegelaten worden.
- vdab vrijstelling is al 2 keer geweigerd dus geen optie meer (of in beroep gaan)
-???