Opzegging gastank blijkt irreëel duur

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Fonsinneke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opzegging gastank blijkt irreëel duur

#1 , 10 dec 2024 17:59

Een jaar terug kocht ik een woning waar een gastank van Primagaz bij stond. Ik wist sowieso dat ik die hooguit nog 1.5 jaar zou gebruiken (woning zou worden afgebroken en vervangen door nieuwbouw met warmtepomp) dus vóór ik de tank overnam van de verkoper informeerde ik me eerst bij Primagaz over de kosten bij het daarna weghalen van de tank en vertelde ook waarom. Die kosten bleken redelijk (200 euro), dus ik liet hem staan en gebruikte hem tot nu.
Nu moet de tank worden weggehaald en wil ik het contract opzeggen, blijkt dat ik een contract tot 2032 (heb ik nergens voor getekend, is me ook nooit zo vermeld) en zou ik bij het opzeggen nog moeten betalen (naast veel hogere kosten voor weghalen dan me werd vermeld) voor al mijn jaarlijks verbruik dat ze mislopen + de jaarlijkse huur tem. 2032 :shock: ?
Los van het feit dat ik daarover nooit vooraf ben over geïnformeerd (het contract gaat in bij de eerste levering) ben ik in shock over het feit dat zoiets wettelijk zou kunnen??

Sirkii

#2 , 11 dec 2024 15:49

Lijkt me zeer onfair van Primagaz. Zelf ooit een gastank laten weghalen en enkel een faire verwijderingskost betaald.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”