Ik zit met een lang aanslepende rechtszaak betreffende een verbouwing. Het gaat over een hele boterham verdachte beslissingen en uitvoeringen van de gemeente en het schepencollege. Kan ik hier klacht tegen indienen en onder welk vorm het beste.
Enkele voorbeelden:
Buurvrouw die tegen mij aan het procederen is voor mijn verbouwing heeft zelf een bouwovertreding. Bouwvergunning aangevraagd in 1998, bouwvergunning geweigerd maar toch volledig uitgevoerd. Pv laten opstellen hiervoor, politie is ter plaatse geweest. Vaststelling: Er was niemand thuis dus we hebben geen foto's kunnen nemen en geen opmeting kunnen doen. Dossier afgesloten
Andere buur heeft bouwovertreding die ik heb moeten gaan aangeven vanwege een servitudeweg die vlak achter het huis loopt en buurvrouw ook moeilijk deed dat ik die niet origineel kon leggen van hoogte. Bouwdienst gemeente komt dit opmeten aangezien de achterdeur 49cm hoger staat dan op zijn vergunning.
Wat maat de politie ervan. De vloerpas ligt wel juist maar er waren nog een aantal andere overtredingen.
Hoe kan ik nu een rechtszaak winnen als ze de dossiers zo opstellen ?
Ik heb uiteindelijk de zaak in hoger beroep verloren terwijl ik in eerste aanleg was vrijgesproken en mijn vergunning na 9x aan te vragen is geweigerd geweest en ik mijn huis terug moet afbreken terwijl ik geen deftige verdediging kon voeren aangezien ik niet de juiste info krijg
Enkele maanden geleden is de zitting geweest van het hoger beroep, zegt de advocaat van de tegenpaartij plots van ja de gemeente heeft in de week nog gebeld hoe het met de zaak zat. Ik wou een afspraak maken bij de bouwdienst via de burgemeester omdat het ondertussen na 15 jaar wel wat gevoelig ligt allemaal binnen de gemeente en die mailt mij van ja je kan geen afspraak meer maken bij de bouwdienst zolang die rechtszaak niet is uitgesproken want we kunnen geen voorafname doen op een juridisch dossier dat hangende is.
Ik stuur hem een mail met de melding dat het wel heel vreemd is dat een stedenbouwkundig ambtenaar contact zoekt met de advocaat van de tegenpartij terwijl de gemeente noch stedenbouw betrokken partij is in de hangende zaak en het een burgerlijk geschil is.
Dan heeft de deskundige stedenbouwkundig ambtenaar ook nog eens een herstelvordering ingesteld tegen mij die ik dan heb ontkracht door een dossier van 200blz die ik zelf had opgesteld door allerlei weetjes dat ik weet dat stedenbouw een politiek spelletje tegen mij aan het spelen is en de 5 huizen naast mij allemaal niet in orde zijn en mensen zijn gedomicilieerd dat ze weten maar toch toelaten, zo stond het huis 2 huizen naast dat van mij al 10 jaar leeg, zonder chape, zonder elektriciteit enz wat ik ook allemaal kan aantonen.
Hoge raad voor handhaving besliste dat mijn verweer niks met tegen mijn zaak te maken had en de gemeente herstelvordering mocht instellen.
Wat denk je ? Nooit nog 1 woord van gehoord integendeel zelfs, ben meerdere keren aan burgemeester gaan vragen waarom ze blaffen maar niet bijten.
Juist ze zijn verschoten hoeveel info die ik had die tegen hun gebruikt kan worden en ze zich zelf waarschijnlijk aan de rechter gaan moeten verantwoorden voor hun gedrag
2 Huizen naast mij, persoon verbouwd hele woning zonder vergunning, breekt erfgoed af want zijn geklasseerde voorgevels en ze willen de achterkant ook bescheiden houden. Ik bel naar stedenbouw voor te vragen onder welke vergunning hij werkt. Geen zeggen ze. Er heeft zelfs een bouwkraan een maand openbaar inbeslagname gedaan op de straat. Ik bel nog eens als de werken klaar zijn van onder welke vergunning werkte die of wat gaat die doen ?
Ah die heeft geen vergunning, ik zeg van ja maar er heeft een tijd een bouwkraan gestaan. Ah ja maar dat een andere dienst dat weten wij niet. Ze belt naar die andere dienst die dame weet ook niet waarom aanvraag kraan dat moest je blijkbaar niet opgeven en na een tijdje is het van ah ja die ging nieuwe pannen leggen.
Ik stuur foto van voor en na de werken, nooit iets mee gedaan. Ja zolang je hem niet komt aangeven doen wij er niets mee. Die persoon heeft tegen mij ook niets gedaan waarom zou ik hem dan aangeven, het ging enkel om aan te tonen dat ze nogal selectief zijn.
Het voordeel is dat ik sinds 15 jaar alle belangrijke gesprekken ook heb opgenomen met die diensten, zijn deze bruikbaar in een rechtszaak als ik mijn bewijzen wil voorleggen. Dit ruikt echt naar corruptie. Bouwdienst en politie spreken elkaar tegen enz...