Dakwerker blijft werken uitstellen

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Ahtrend
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Dakwerker blijft werken uitstellen

#1 , 11 okt 2024 14:48

Dag iedereen,

Vorig jaar (augustus / september 2023) hebben wij getekend voor een nieuw dak. Dit na +- 4 maanden aan offertes opvragen.
Uiteindelijk hebben we iemand gevonden, met een grote firma (30+ werknemers) die de werken kon doen in juni/juli 2024.

Op 2 juni stelde ik de vraag welke data ze zouden komen, en werd er mij steeds doorgegeven dat ik een mailtje moest sturen want van boven op een dak kunnen ze niet antwoorden. Uitiendelijk kreeg ik de melding dat dit pas augustus / september zou zijn.
Midden augustus werd dit al oktober. nu, krijg ik geen nieuws meer en zal het vermoedelijk 2025 worden.

Op zich is ons huidig dak in extreem slechte staat, maar gezien we pas vorig jaar het nodige hebben gedaan is dit dus onze fout dat we niet eerder handelde (financiële beslissing).
Maar nu gaan we in 2025 toch wel naast een mooi bedrag aan premies grijpen gezien deze zakken vanaf januari (ongeveer 3.500 euro) en de bouwmaterialen worden natuurlijk altijd maar duurder.

1) Kan ik iets doen uitgezonderd van te blijven zagen tot ze eindelijk komen voor de werken? Op de offerte staat geen uiterste datum
2) Kan ik de gemiste premies terugeisen van de firma?

Bedankt voor jullie tijd!

basejumper

#2 , 12 okt 2024 09:07

Dat is overmacht. 2024 is het natste jaar de afgelopen decennia. Er zijn heel veel regendagen geweest waarop niet kon gewerkt worden. U had het ten andere evenmin gewaardeerd als het dak werd open gelegd als het regent. Materialen zijn voor 3 jaar wel duurder geworden maar het afgelopen jaar zelfs iets gedaald (toch de houtprijs). Hier zal je de vertraging door overmacht moeten aanvaarden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”