Moeder met volmacht haalt al mijn geld af zonder toestemming.

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen

- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
D.Rotthier
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moeder met volmacht haalt al mijn geld af zonder toestemming.

#1 , 29 jun 2024 11:38

Ik ben 25 jaar oud en woon momenteel nog thuis met mijn ouders. Mijn moeder heeft volmacht op mijn rekening zodat ik per maand een bedrag kan overschrijven om kosten zoals eten, water en elektriciteit te onderhouden.

Recentelijk heeft ze al mijn geld van mijn spaarrekening afgehaald en dreigt om deze op een aparte rekening te zetten waar ik geen controle over heb, redenen hiervoor is omdat wij niet overeen komen met financiele discussies.

Ik heb mijn bank gecontacteerd en zegt dat dit zomaar kan? Ik vind het absurd dat een persoon met volmacht gewoon al het geld opeens mag afhalen en ik hier niks aan kan doen behalve de volmacht weghalen en fluiten naar al mijn spaargeld dat nu in het bezit is van mijn moeder. Kan ik eigenlijk hier nog iets aan doen of ben ik nu gewoon echt mijn geld kwijt?

LYNX XX

#2 , 29 jun 2024 12:13

Gewoon naar de bank gaan en de volmacht laten annuleren. Kantoorhouder zal dit registreren en een bewijs geven.
Op sommige banken kunt dat ook online doen ( KBC ).

CityBird

#3 , 29 jun 2024 13:40

Mijn moeder heeft volmacht op mijn rekening zodat ik per maand een bedrag kan overschrijven om kosten zoals eten, water en elektriciteit te onderhouden.
Daar heb je helemaal geen volmacht voor nodig, kan je gewoon maandelijks overmaken op haar rekening, desnoods met een permanente opdracht.

Reclame

D.Rotthier
Topic Starter

#4 , 29 jun 2024 18:34

Dit helpt nog altijd niet dat ik niks meer van geld heb staan en mij mogelijk dreigt om uit het huis te zetten als ik niet akkoord gaat.

CityBird

#5 , 30 jun 2024 07:40

Dit helpt nog altijd niet dat ik niks meer van geld heb staan en mij mogelijk dreigt om uit het huis te zetten als ik niet akkoord gaat.
Wat is het maandelijkse bedrag dat jouw moeder vraagt?

Terug naar “Stel een vraag”