Desolidarisatie

ForumGast
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Desolidarisatie

#1 , 23 mei 2024 17:47

Goeiedag,

ik heb een woning met de vader van mijn kinderen. Hij woont er sinds 2021 alleen in en betaalt de kosten van de lening verder af, dit werd zo op papier gezet omdat hij weigerde huurgeld te betalen.
Nu zou hij mijn helft inkopen. Ter voorbereiding op de afspraak bij de notaris krijg ik van hem een document met voorwaarden om een desolidarisatie te bekomen. Is dit gebruikelijk dat hieraan voorwaarden verbonden zijn? Een medewerker van een andere bank zei me dat er bij hen een e-mail gestuurd wordt naar de notaris met de vermelding dat de desolidarisatie zal worden toegestaan zodra ze de akte ontvangen, maar mijn ex-partner zegt dat de volgorde bij onze bank (crelan) dus anders is?

Ik ga eerlijk zijn, dat ik de woning niet aan hem wil verkopen. Ik vernam dat de desolidarisatie eerder werd geweigerd (ik werd van die aanvraag en weigering zelfs niet op de hoogte gebracht, maar weet dit via een gemeenschappelijke vriend). Na de weigering kwam de bank met dit formulier dat mij nu wordt voorgelegd. Ik moet dit document volgens hem handtekenen , de kosten (niet hoog eigenlijk) ervoor mee betalen en daarna de akte ondertekenen die zal zorgen dat er een effectieve desolidarisatie komt.

De akte tekenen (zonder dat ik dit eigenlijk wil) vind ik al erg zwaar, en nu zou ik ook nog de sleutel moeten zijn die ervoor zorgt dat hij een lening krijgt?

Mijn excuses voor de lange tekst :s

pho450
Berichten: 200

#2 , 24 mei 2024 09:24

Heb je eigenlijk een vraag? Ik zie het probleem niet. Desolidarisatie is toch in jouw voordeel.

Franciscus
Berichten: 38771

#3 , 24 mei 2024 20:40

TS wil niet verkopen...als ik de tekst goed lees.

Reclame

ForumGast
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2024 12:45

Inderdaad, het probleem is dat ik de woning liever niet aan hem verkoop.
Er werd een desolidarisatie geweigerd door de bank, maar nu hebben ze een document opgemaakt waar voorwaarden bij staan. Als ik dit handteken kan hij alsnog de lening krijgen.

Ben ik verplicht om dit te handtekenen?

Thomas_A
Berichten: 2456
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jun 2024 20:23

Maar wat wil u dan wel?

Franciscus
Berichten: 38771

#6 , 13 jun 2024 20:26

Wat zegt uw raadsman en of notaris?

Terug naar “Echtscheiding”