mogelijk ontslagen door vaderschapsverlof

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
zorpal
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

mogelijk ontslagen door vaderschapsverlof

#1 , 22 mei 2024 17:27

Beste,

Ik werkte sinds 8 maand bij een consultancy bedrijf, waarvan de laatste 2.5 maand zonder project ('op de bank'), vandaag ben ik plotsklaps op staande voet ontslagen met opzegvergoeding maar moest per direct het gebouw verlaten en laptop afgeven.

De reden die ze initieel gaven was de mindere feedback van het vorig project dat stop was gezet (deze is uiteindelijk volledig weerlegd geweest op de moment zelf en latere communicatie heeft ook uitgewezen dat er andere niet zo koosjere redenen waren van de klant voor het eindigen van het project.) en dat ze vonden dat er in de laatste 2.5maand geen verbetering in mijn kennis/gedrag was.

Echter, een paar maand geleden liet ik weten (ivm zwangerschapsverlof van een collega) dat mijn vriendin zwanger was, en tijdens het exit gesprek werd het duidelijk dat de echte reden voor mijn ontslag mijn vaderschapsverlof is, en de moeilijkheid om mij ondertussen nog op een project te krijgen door het vaderschapsverlof.

Het verlof zelf was nog niet aangevraagd, maar is er juridisch gezien een mogelijkheid om mijn ontslag aan te vechten?

basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#2 , 22 mei 2024 22:42

Beste

Privé bedrijf ontslag aanvechten is moeilijk. Er is actueel overal werk. P
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Drone
Berichten: 3042
Locatie: st-niklaas

#3 , 22 mei 2024 22:47

veel zal afhangen wat er op uw C4 zal staan als reden van ontslag

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”