Winkeldiefstal recidive

Anoniembid
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Winkeldiefstal recidive

#1 , 15 mei 2024 23:55

Ik heb kleding gestolen en ben op heterdaad betrapt. De politie werd gebeld. Ik heb 9 maanden geleden ook verschillende ( in dezelfde keten) keren gestolen in een andere winkel. Ik heb de kleding betaald en moest mee naar het politiebureau. Daar werd contact opgenomen met de parketmagistraat. Deze had beslist dat ik terug naar huis mocht. Ik zal nu worden uitgenodigd voor een verhoor door de politie en dan weet ik niet wat mij te wachten staat. Ik ben omwille van de feiten in september 2024 sinds maart 2024 ( lange wachttijd) gestart met tweewekelijks gesprekken bij en psycholoog, doorverwezen door de justitie assistent . Ik heeft een periode goed gegaan maar door de thuissituatie die nu opnieuw eeg moeilijk loopt ben ik terug hervallen. Ik weet dat dit niet ok is en ook niet de oplossing is . Maar graag zou ik willen weten wat de mogelijke gevolgen gaan zijn hiervan ? Ik ben zo bang. Krijg ii een dagvaarding na het verhoor? Wanneer kan ik dit verwachten, de feiten speelden zich dit weekend af? Ga ik voor de onderzoeksrechter moeten komen? Voor de rechtbank? Wanneer? Welke boete te betalen? Krijg ik een gevangenisstraf? Een taakstraf? Waar kan ik mij aan verwachten? Kan iemand mij zonder te veroordelen wat meer over informeren?

Reclame