Overname fiets van leasing

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Dmlicious
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overname fiets van leasing

#1 , 15 mei 2024 13:13

Beste,

Was actief bij mijn werkgever en had daar een lopende fietsleasing.

Had mijn ontslag ingediend bij deze werkgever en had begin september 2020 via mail mijn akkoord gegeven voor de overname van de fiets voor een vastgesteld bedrag. Half september 2020 had ik bericht terug ontvangen dat het factuur zou volgen vanuit de boekhouding.

Nu ben ik reeds enkel jaren actief bij andere firma (en heb fiets nog in mijn bezit) en krijg ik plots in maart 2024 een betalingsherinnering van desbetreffende factuur terwijl ik vanaf september 2020 hier niets meer over vernomen had.

Heb de firma toen gecontacteerd met de vraag voor een eventuele herziening hiervan omdat ik de fiets niet meer voor woon-werkverkeer gebruik en ik bovendien een ex-collega had bij dezelfde toenmalige firma die exact hetzelfde type fiets had (alleen jonger dan de mijne) en deze maar 2/3 van mijn vastgestelde bedrag moest betalen voor dus dezelfde, maar jongere fiets.

Of had ik eventueel gevraagd om de fiets niet over te nemen. Zoals oorspronkelijk ook tot de mogelijkheden behoorde alleen had ik mijn akkoord gegeven in 2020.

Voor mij is een herziening ok, maar heb na contact met betrokken firma gemerkt dat dit weinig gaat teweegbrengen.
Las ook iets van verjaring van factuur (worstcase)? Kom ik hiervoor in aanmerking?
Kan ik hier iets tegen inbrengen of ben ik genoodzaakt dit gewoon te betalen? Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt!

Sirkii
Berichten: 5461

#2 , 15 mei 2024 18:46

Je was akkoord met het bedrag. Factuur is niet verjaard.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”