Benoeming barema 501 onderwijs

joris1880
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Benoeming barema 501 onderwijs

#1 , 14 mei 2024 14:05

Beste
Ik ben volledig benoemd in barema 501. Mogen ze mij dan nog laten lesgeven in barema 301?
Heb ik het recht om een volledige lesopdracht in barema 501 te krijgen?
Word ik, in barema 301, alsnog verloond als 301, ondanks mijn benoeming in 501?

Mvg

basejumper
Berichten: 4679
Locatie: Diest

#2 , 14 mei 2024 20:52

Beste

Je vraag is niet geheel duidelijk. Als je volledig benoemd bent in barema 501 dan kan dat enkel als er voldoende vacante lesuren zijn in de school of scholengroep om volledig benoemd te raken. Er moeten met andere woorden 20 lesuren master/licentiaat zijn waarin je benoemd bent. Als je minder dan die 20 uur vast benoemd bent kan men je vragen om en een ander ambt (1’ graad secundair onderwijs) bijkomend les te geven aan het barema van dat specifiek ambt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

joris1880
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 mei 2024 21:30

Beste
Ik ben inderdaad volledig benoemd in barema 501.

Reclame

basejumper
Berichten: 4679
Locatie: Diest

#4 , 15 mei 2024 06:24

Je kan enkel volledig benoemd worden in vacante uren. En als je daarin benoemd bent zijn die van jou en moet je ook daarin staan. En moet je ook vergoed worden in barema 501. Raadpleeg je syndicaal afgevaardigde die normaal via het basis overleg comité zicht heeft op de organisatie binnen de school.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jo23
Berichten: 390
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mei 2024 08:56

Klopt, je kan dit terugvinden via deze link:

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/vaste-benoeming-0

Voordelen vaste benoeming:
Garantie van betrekking en verloning

Als er geen betrekking meer voor je is: terbeschikkingstelling wegens ontstentenis van betrekking, inclusief het recht op reaffectatie en wedertewerkstelling met behoud van je salaris

TorhanPiper
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 mei 2024 09:34

Educating in Barema 301: Uncertain. Depending on staffing requirements and school policies.
The complete Barema 501 assignment: Probably in the event that there is a full-time employment.
Barema 301's release code is unclear. If qualified, appointment in 501 is probable.
Encourage asking the school administration for more information.

Mvg

Terug naar “Loon”