Verhoor aan huis?

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Onvolledige Schriftelijke Uitnodiging

#1 , 07 mei 2024 23:01

samengevoegd met ander onderwerp - JurecaBE - moderator


Beste,

Ik kreeg vandaag een "schriftelijke uitnodiging" in de bus. Er zit bijzonder weinig informatie bij:
Schriftelijke Uitnodiging
U dient zich met deze uitnodiging aan te bieden op het politiekantoor gelegen te: hoofdcommissariaat XXX.

Verder nog een datum en de mogelijkheid om de dag te verzetten met een telefoonnumer, indien ik er niet kan zijn.

Heeft iemand een idee over wat dit kan gaan? Er staat geen classificatie, geen beknopte feiten, etc. Kan het dan nog om een verhoor gaan?
Bovenaan staat er ook geen PV nummer vermeld maar wel "bijlage 1 / blz 1 aan KS nr: xxxxxx/2024" waarbij KS verwijst naar Kantschrift.

Ik word hier niets wijzer uit, ik kan morgen pas bellen maar heb enorme stress door deze brief.

Dankjewel

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2024 09:57

Ik mailde de inspecteur met de vraag om de afspraak te verzetten en vroeg wat extra verduidelijking. Ze zei het volgende:
Ik kan u helaas nog niet meedelen waarover het gaat. Ik kan mij op de binnenkort afgesproken datum aanbieden aan uw woning, zodat u de verplaatsing niet hoeft te maken.

Is het normaal dat ze dit voor zouden stellen voor een verhoor als verdachte? Ik vind het allemaal heel erg gek...

Dankjewel voor de tips

Issued
Berichten: 1236

#3 , 08 mei 2024 13:23

Ik denk eerder in de richting van de betekening van een rijverbod

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2394
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2024 13:42

Een betekening lijkt me inderdaad logischer dan een verhoor. Dan zou de juiste Salduz-verwijziging er wel bij staan.

Intrekking rijbewijs of zo zou ook kunnen, maar dan zou men wel zeggen om dit mee te brengen.

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mei 2024 14:12

Ik denk eerder in de richting van de betekening van een rijverbod
Hoi, waarom denk je dat? Wat zou daar op kunnen wijzen?
Dankjewel
Benoit

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 mei 2024 14:27

Een betekening lijkt me inderdaad logischer dan een verhoor. Dan zou de juiste Salduz-verwijziging er wel bij staan.

Intrekking rijbewijs of zo zou ook kunnen, maar dan zou men wel zeggen om dit mee te brengen.

Hoi,
Dankjewel voor het antwoord. Kan u me meer vertellen over het concept van "betekening"? Ik ken er zelf weinig van, dus alle tips welkom. Dankjewel

Thomas_A
Berichten: 2394
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 mei 2024 14:34

Een betekening is het officieel overhandigen van een gerechtelijk stuk: een dagvaardiging, een (verstek)vonnis, …

Afhankelijk van waarover het gaat kan dit door een gerechtsdeurwaarder of door de politie gebeuren.

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 mei 2024 14:40

Een betekening is het officieel overhandigen van een gerechtelijk stuk: een dagvaardiging, een (verstek)vonnis, …

Afhankelijk van waarover het gaat kan dit door een gerechtsdeurwaarder of door de politie gebeuren.
Dankjewel. En wat vreemd. De inspecteur heeft aangeboden om tot bij me thuis te komen, dus daar ben ik op in gegaan...
Zou ik gedagvaard kunnen worden door een inspecteur? Ik dacht dat dit altijd door een deurwaarder zou gebeuren.
Sorry - ik ken hier echt niets van en probeer me een beeld te vormen van waar dit over zou kunnen gaan.

Kan ik gedagvaard worden voor "iets" zonder dat ik ooit ook maar over iets ben verhoord geweest? Ik val een beetje uit de lucht.

Thanks

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 mei 2024 16:59

Bijkomende vraag: is het normaal dat er bovenaan deze brief enkel "KS nr: ........" staat en geen PV?
Ik dacht dat er altijd een PV-nummer met klassificatie moest bijstaan (zodat je ook weet over wat het gaat)?

Of is dit niet altijd nodig?

Thomas_A
Berichten: 2394
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 mei 2024 17:32

KS staat voor Kantschrift: een opdracht van het Parket aan de politie.

Een PV of Proces Verbaal is een verslag: van vaststellingen, een verhoor, …

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#11 , 11 mei 2024 01:23

Samengevoegd met ander onderwerp - gaat over zelfde probleem - JurecaBE - moderator


Beste,

Ik kreeg een brief afgeleverd met een “schriftelijke uitnodiging” om me aan te melden op een politiekantoor. Opgesteld door een inspecteur van de recherche. Bovenaan geen PV nummer - enkel een vermelding van “bijlage aan KS (kantschrift).

Ik liet weten dat ik op voorgestelde dag niet aanwezig kon zijn wegens andere verplichtingen en stelde een andere dag voor. De inspecteur ging akkoord en stelde voor om zich zelf bij me thuis aan te bieden “zodat je de verplaatsing niet hoeft te maken”.

Verder weet ik niet waar het over gaat. Er zitten geen rechten bij of geen vermelding van iets anders Kan dit een verhoor zijn? Wordt dit soms aan huis gedaan? Iemand een idee op wat dit kan wijzen? De dienst “recherche” en het “kantschrift” baren me zorgen, maar heb geen idee over wat dit kan gaan.

Dankjewel

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#12 , 15 mei 2024 17:42

Iemand een idee?
Waarom zou een inspecteur van de recherche aanbieden om bij mij te komen "zodat ik de verplaatsing niet hoef te maken"? Ik probeer uit te maken of ik ergens van verdacht wordt, maar dat zou me straf lijken.

Ze liet ook weten dat mijn partner aanwezig mocht zijn, maar dat niet moest. Ze gaf mee dat het mijn keuze was maar dat het mogelijks om persoonlijke info kon gaan.

Wat kan dit zijn? Of wat kan dit niet zijn? Zou toch bizar zijn als dat een verhoor is? Dan mag mijn partner er normaal ook niet bijzijn lijkt me?

Franciscus
Berichten: 38665

#13 , 15 mei 2024 19:11

Dan lijkt het me eerder dat men van u info wil hebben over een bepaalde zaak / feit.
Dan hangt het van u af of u partner / familie dat al of niet mag weten.

benoits
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#14 , 15 mei 2024 19:47

Dan lijkt het me eerder dat men van u info wil hebben over een bepaalde zaak / feit.
Dan hangt het van u af of u partner / familie dat al of niet mag weten.
Bedoel je dan als getuige of slachtoffer misschien?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”