Werknemer levert firmawagen en accessoires op laatste werkdag in bij werkgever.
De week nadien vindt, in afwezigheid van de (ondertussen ex-)werknemer, de expertise van het voertuig plaats en wordt er door de expert een verslag opgemaakt.
Het verslag somt niet alle accessoires gedetailleerd op maar vermeld wel dat één accessoire ontbreekt, terwijl deze zichtbaar is op een foto genomen door de expert. Werknemer meldt deze inconsistentie aan werkgever na ontvangst van het expertiseverslag, dat niet door werknemer werd ondertekend.
Het verslag berekent een schadebedrag, gebaseerd op carrosserieschade, dat werkgever invordert.
Een half jaar later beweert werkgever dat er nog accessoires die op de bestelbon van de wagen stonden zouden ontbreken. Werknemer antwoordt dat alles werd ingeleverd op zijn laatste werkdag. Werkgever zegt sommige accessoires niet terug te vinden en vraagt verdere uitleg aan werknemer.
In hoeverre is het expertiseverslag voldoende bewijs voor werknemer voor het afleveren van firmawagen en accessoires? Kan werkgever maanden nadien nog bewijslast bij werknemer leggen, ook wanneer de firmawagen in de tussentijd toegankelijk is voor derden?
Impliceert het vorderen van het schadebedrag door de werkgever niet een eindpunt in verantwoordelijkheid naar de werknemer toe wat betreft de wagen en accessoires?